صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

فرهنگ

 در حوزه تنظیم‌گری از قانون کوتاه نمی‌آییم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست سراسری مدرسان معارف اسلامی دانشگاه‌ها که با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها و جمعی از استادان معارف برگزار شد، گفت: فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی در عرض سایر مسائل نیست و در کنار اقتصاد، سیاست و... قرار نمی‌گیرد.
محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه زمانی که وزارت را تحویل گرفتم، ۱۵۰ فیلم که پروانه نمایش‌شان اخذ شده بود روی میز قرار داشت که بعضاً دچار مسائل خیلی فاحشی بودند، تصریح کرد: زمانی که پروانه مجوز نمایش یکی از این فیلم‌‌ها را دیدم، بخشی از آن حذف شد.
 قصد نداریم در حوزه تنظیم‌گری از قانون کوتاه بیاییم. به‌عنوان مثال هر فیلمی که از ایران به جشنواره‌های خارجی می‌رود باید مجوز نمایش را گرفته باشد؛ سال گذشته فیلمی این رویه قانونی را رعایت نکرده بود و برخلاف فشارهایی که عده‌ای وارد کردند بر اجرای قانون ایستادیم.
او با بیان اینکه امسال ۱۲۰ هزار مجوز چاپ کتاب صادر شده و در هیأت نظارت کتاب بهترین افراد ممکن عضو هستند، افزود: تمام جریانی که در سینما و هنر حضور دارند از نیروهای انقلابی و جوان هستند و از تخصصی‌ترین افراد استفاده کردیم. زمانی که کارمان را شروع کردیم عده‌ای می‌گفتند توانایی جبهه انقلاب ساخت ۵ فیلم در سال است ولی امسال ۲۵ فیلم به بخش داوری جشنواره از جبهه انقلاب ارسال شد.
/روابط عمومی

 

رونمایی از اولین تصویر «برهوت»

همزمان با آماده شدن فیلم سینمایی «برهوت»، از نخستین تصویر فیلم رونمایی شد.
بدین ترتیب از نخستین تصویر فیلم سینمایی «برهوت» به کارگردانی منصور وثوقی و تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور رونمایی شد. امیر جعفری ، نفس بازغی، ریما رامین‌فر، ستاره پسیانی، علی باقری، علیرضا استادی، نگار عابدی، کیمیا بابائیان، رابعه مدنی، مهدی قربانی، نیلوفر رجایی‌فر، سانای امیرآبادی، سارا همتی، تینا اسدی، آرمیتا قبادی، حسن خان‌محمدپور، دیلان کهالی و امیر شهاب رضویان بازیگران این فیلم هستند./ایسنا

 

در حسرت جیمز باند

شاهرخ خان در اجلاس جهانی دولت‌های 2024 به عنوان یکی از میهمانان در دوبی دعوت شده بود. او در یازدهمین نشست WGS در منطقه جمیرای شهر دوبی صحبت کرد و از علاقه خود به نقش جیمزباند گفت و اینکه همیشه دوست داشته نقش مأمور مخفی انگلستان را در فیلمی بازی کند اما نتوانسته است./ دنیای تصویر

جستجو
آرشیو تاریخی