صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبار

فرانسه 6 ماه پیش احکام 
پاول دوروف و برادرش را صادر کرده بود!

وبگاه پولیتیکو در گزارشی اختصاصی از صدور حکم دستگیری پاول دوروف و برادرش نیکولا، در ماه مارس خبر داد. به گزارش این وبگاه، بر اساس یک سند اداری که منحصراً توسط پولیتیکو مشاهده شده است، مقامات فرانسوی در ماه مارس حکم بازداشت پاول دوروف، مدیر عامل و بنیانگذار تلگرام و برادرش نیکولا را صادر کرده‌اند. این سند نشان می‌دهد که تحقیقات مخفیانه فرانسوی‌ها در تلگرام گسترده بوده و ماه‌ها پیش آغاز شده است. این پرونده حول محور امتناع تلگرام از همکاری با تحقیقات پلیس فرانسه در مورد سوء‌استفاده جنسی از کودکان است. بر اساس این سند که توسط شخصی که مستقیماً در این پرونده نقش دارد به پولیتیکو رسیده، حکم بازداشت پس از آن صادر شد که پلتفرم مزبور درخواست قضایی قبلی برای شناسایی یک کاربر تلگرام را بی‌پاسخ گذاشته بود. طبق این سند، در 25 مارس (6 فروردین)، حکم‌هایی علیه پاول و برادرش به اتهام «همدستی در داشتن، توزیع و انتشار تصاویر مستهجن از خردسالان در یک گروه سازمان‌یافته» صادر شد.
این سند علاوه بر تأکید بر عدم همکاری تلگرام با مقامات، استفاده از این پلتفرم «توسط گروه‌های جنایتکار متعدد» را در توجیه حکم بازداشت برادران دوروف ذکر کرده است.

 

«پلن B» بلینکن برای نوار غزه

محافل دیپلماتیک غربی از احتمال روی آوردن وزیر خارجه امریکا به «پلن B» در صورت شکست مذاکرات فعلی میان حماس و رژیم صهیونیستی خبر دادند. روزنامه «رأی‌الیوم» در این باره نوشت: طرح احتیاطی بلینکن با اعلام رسمی مبنی بر امتناع جنبش حماس از مذاکره و عدم موافقت با پیشنهاد اصلاح‌شده برای پرکردن شکاف‌ها در دستورکار قرار خواهد گرفت، سپس در گام دوم، ابتکار عمل بلافاصله با پنج کشور عربی و همچنین ترکیه برای تشکیل یک نهاد سیاسی و امنیتی جدید در نوار غزه پیش خواهد رفت و این نهاد با هدف خارج کردن جنبش حماس از معادله نوار غزه، مسئولیت اقدامات امدادی و بشردوستانه را عهده‌دار خواهد شد.

 

شمار شهدای خبرنگار در غزه 
به ۱۷۲ نفر رسید

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه از افزایش شمار خبرنگاران شهید به ۱۷۲ نفر از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر خبر داد. طبق این اطلاعیه، پس از به شهادت رسیدن «محمد عبدالفتاح عبد ربه» تعداد شهدای خبرنگار از آغاز جنگ و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه از هفتم اکتبر به ۱۷۲ نفر رسیده است.
این نهاد از جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای مربوط به فعالیت رسانه‌ای در جهان خواست تا رژیم صهیونیستی را از این جنایات بازداشته و اشغالگران را برای توقف جنایت نسل‌کشی و جنایت، کشتار و ترور روزنامه‌نگاران فلسطینی تحت فشار قرار دهند.

 

 عزم دانشجویان امریکایی برای تداوم اعتراضات ضدصهیونیستی

با آغاز سال جدید تحصیلی از پاییز امسال در امریکا، فعالان دانشجویی این کشور به‌رغم سرکوب‌ها و تدابیر سختگیرانه در ترم گذشته تحصیلی، خود را آماده می‌کنند تا به اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دهند.
روزنامه یو‌اس‌ای ‌تودی به دخالت پلیس در اعتراضات اوایل ترم گذشته تحصیلی در دانشگاه جورج واشنگتن و پاکسازی اردوگاه‌های دانشجویی با استفاده از اسپری فلفل اشاره کرد و نوشت: با فرا رسیدن فصل جدید تحصیلی، بسیاری از رؤسای دانشگاه‌ها در امریکا خود را برای دور جدید اعتراضات در دانشگاه‌ها آماده می‌کنند. ترم قبلی دانشجویی با ادامه اعتراضات، اختلال در مراسم فارغ التحصیلی و به خطر افتادن جایگاه دانشجویان به پایان رسید.

 

نشست شورای کشورهای ناتو 
به درخواست اوکراین

نشست شورای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اوکراین در حالی روز گذشته برگزار شد که هنوز کشورهای عضو این پیمان به درخواست‌های مکرر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای الحاق کشورش به این ائتلاف پاسخ مشخصی نداده‌اند. به گزارش آناتولی، سخنگوی ناتو در بیانیه‌ای گفت: این نشست پس از حملات سنگین اخیر روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراین صورت می‌گیرد. فرح دخل‌الله بر تعهد ناتو به تقویت بیشتر دفاع اوکراین تأکید کرد. هرچند سازمان ناتو هنوز اعتنایی به درخواست‌های اوکراین نکرده؛ ولی همچنان روابط خود را با کی‌یف حفظ و تقویت کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی