صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و شش - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و شش - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

در دیدار وزیر امور خارجه با فرماندهان عالیرتبه نظامی صورت گرفت

تداوم تعامل و هم‌افزایی دیپلماسی با ارتش و سپاه

وزیر امور خارجه و مقام‌های بلندپایه نظامی کشور بر ضرورت تداوم همسویی دیپلماسی و میدان تأکید کردند. این امر در دیدارهای جداگانه سید عباس عراقچی با سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش به همراه جمعی دیگر از فرماندهان نظامی صورت گرفت. 
این دیدار و تأکید بر همگرایی قوای دیپلماتیک و نظامی در حالی که کشور در تدارک پاسخ نظامی به رژیم صهیونیستی است، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. پیوند مقام‌های دیپلماتیک و فرماندهان میدانی به عنوان عنصری کلیدی در حل بحران‌های مختلف می‌تواند نقش خود را در چهارچوب یک عامل فعال و تعیین ‌کننده در این میدان‌ها به منصه ظهور برساند. عراقچی پیشتر  با تأکید بر پیوند آشکار میدان و دیپلماسی، تصریح کرد که دیپلماسی و میدان مکمل هم هستند و باید هماهنگ حرکت کرد تا منافع ملی کشور کاملا محقق شود.
 
تعامل با شورای همکاری
وزیر امور خارجه در برنامه‌ای دیگر به تماس تلفنی «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس پاسخ گفت. این مقام عربی گفت: اعضای شورای همکاری علاقه‌مند به مشورت و تعامل با ایران درخصوص چالش‌های بزرگ منطقه هستند. وی با تأکید بر اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی در ارتقای صلح و ثبات در منطقه، خاطرنشان کرد: اعضای شورا علاقه‌مند به مشورت و تعامل با ایران درخصوص چالش‌های بزرگ منطقه هستند. عراقچی نیز گفت: ایران بر این اعتقاد است که روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس باید وارد مرحله جدیدی از درک متقابل و همکاری شود.
جستجو
آرشیو تاریخی