کاهش سرقت تجهیزات مخابراتی با توسعه فیبر نوری

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه فیبرنوری می‌تواند تا ۵۰ درصد، سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی را کاهش دهد، گفت: در بخش‌های روستایی که سرقت تجهیزات زیاد بود، استفاده از فیبرنوری را اعمال کردیم؛ اگرچه باز هم در روزهای اول سرقت وجود داشت اما اکنون که سارقان فهمیدند این کار برایشان درآمدی ندارد، آمار سرقت کاهش پیدا کرده است.
به گزارش ایسنا، داوود زارعیان افزود: واقعیت این است که حجم کار و عملیات بسیار گسترده است و دولت باید بویژه در بخش روستایی کمک کند تا سریعاً تغییر و تحول صورت بگیرد. به گفته وی، یکی از سیاست‌هایی که اعمال کردیم این بود که در بخش‌های روستایی که سرقت زیاد است از امکان تلفن ثابت بر بستر بی‌سیم به عنوان جانشین کابل و تجهیزات تلفن ثابت استفاده کنیم که در آنجا سرقت به حداقل رسیده است.
زارعیان ادامه داد: دومین راه‌حل ما استفاده از فیبرنوری است که در برخی مناطق از این فناوری استفاده کردیم که روزهای اول همچنان سرقت وجود داشت، چون سارقان نمی‌شناختند اما اکنون که سارقان فهمیده‌اند این کار برایشان درآمدی ندارد، سرقت در این مناطق کاهش پیدا کرده است. وی در پایان گفت: پدیده‌ای که ما با آن در موضوع سرقت مواجه هستیم، سرقت کابل و تیرهای نصب کابل است که مجموعاً سرقت‌های زیادی است که فیبر نوری می‌تواند تا ۵۰ درصد اگر توسعه پیدا کند آنها را کاهش دهد.
وی درباره وضعیت همکاری شهرداری‌ها در زمینه پیشبرد پروژه فیبرنوری و چالش‌های آن اظهار کرد: بحث همکاری با شهرداری در شهرهای مختلف متفاوت است؛ ما در برخی شهرها مشکل خاصی نداریم و شهرداری‌ها خیلی خوب همکاری می‌کنند اما در برخی از شهرداری‌ها همکاری مناسب نیست.
جستجو
آرشیو تاریخی