اخبار

معاون علمی رئیس‌جمهور:
رئیس‌جمهور پیگیر رفع فیلتر است
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در نشست خبری جایزه نکست گفت: اجرای اینترنت طبقاتی در پارک پردیس و برای برخی فناوران و شرکت‌ها بدسلیقگی بود و شخصاً با اصل اینترنت طبقاتی مخالف هستم.
به گزارش ایسنا، حسین افشین با بیان اینکه رئیس‌جمهور در حال پیگیری موضوع رفع فیلتر است، یادآور شد: با این پیگیری‌ها و تحقق آن، دیگر اینترنت طبقاتی وجود نخواهد داشت. وی افزود: اینکه چرا اینترنت بدون فیلتر فقط به پارک فناوری پردیس تعلق گرفته و برای سایر پارک‌ها لحاظ نشده، به این خاطر است که پارک فناوری پردیس تنها پارک زیرمجموعه این معاونت است و پیگیری‌هایی برای تحقق این امر صورت گرفته است. افشین با تأکید بر اینکه به نظر بنده اجرای اینترنت طبقاتی در پارک پردیس و برای برخی فناوران و شرکت‌ها بدسلیقگی بود و اصلاً نباید چنین چیزی اعلام می‌شد، اظهار کرد: شخصاً با اینترنت طبقاتی موافق نیستم. معاون علمی رئیس‌جمهور رویداد ملی فناوری نکست را نماد اعتماد متقابل دولت و صنعت و دانشگاه دانست و قول داد جایزه منتخبین دور نخست این رویداد فناورانه که از سال گذشته تاکنون معوق مانده است، تا ۱۰ مهرماه و قبل از شروع دومین دوره نکست پرداخت شود.

نمایش محصولات هوش مصنوعی
در کیتکس 2024
با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره موضوع هوش مصنوعی، انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران این حوزه را در نمایشگاه کیتکس 2024 مورد توجه قرار داده است.
انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران درصدد است در نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوین کیتکس ۲۰۲۴ که از ۱۹ تا ۲۲ شهریور در جزیره کیش برگزار می‌شود از ۸ محصول حوزه هوش مصنوعی رونمایی کند. با توجه به جهت‌گیری دولت چهاردهم به سرمایه‌گذاری در این حوزه، شرکت‌های دارنده محصول یا خدمات مرتبط با حوزه هوش مصنوعی می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۱۱۴۵۱۸۸ به دبیرخانه انجمن اعلام آمادگی کنند.
صادرات تجهیزات پزشکی قلبی
به ۵۰ کشور
یک غزال دانش‌بنیان توانسته است با بومی‌سازی تجهیزات پزشکی قلبی و تنفسی، علاوه بر تأمین نیاز داخل، به ۵۰ کشور دنیا صادرات داشته باشد و در ۳ کشور خط تولید راه‌اندازی کند.
مراتی، معاون امور فنی این شرکت گفت: محصولات ما می‌تواند پاسخگوی بخش‌های اورژانس، اتاق عمل عمومی و قلب باز، بخش مراقبت‌های ویژه تنفسی، مراقبت‌های ویژه قلبی و ریکاوری در بیمارستان‌ها باشد. همه‌ محصولات این شرکت بر اساس الزامات اتحادیه اروپا و FDA امریکا طراحی شده و مجوزهای وزارت بهداشت را نیز داراست. دستگاه الکتروکاردیوگراف این شرکت هم قادر به تهیه و ارسال گزارش‌های تشخیصی در یک دقیقه، ثبت سیگنال قلبی فقط در چند ثانیه، غربالگری بیماری‌های قلبی، تشخیص مشکلات قلبی بدون تظاهر بالینی در مراحل اولیه و پایش قلبی هوشمند در مسیر درمان بیماران است.


 

جستجو
آرشیو تاریخی