دست بسته نکونام برای تحقق وعده بازسازی تیم در فیفادی

40 درصد ترکیب اصلی، دور از تمرین استقلال

این روزها بیشتر نگاه‌ها متوجه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است تا همه عملکرد آنها را در لیگ جدید، مورد ارزیابی قرار دهند. هرچند امسال هم طبق روالی نامشخص، افزایش قیمت بازیکنان تبدیل به معضلی جدی برای باشگاه‌ها، خاصه آنهایی که توان مالی زیادی ندارند، شده بود اما با افزایش سهمیه خارجی‌های لیگ برتر و صد البته قوانین سفت و سخت ورود بازیکنان خارجی، اکنون شاهد حضور بازیکنان بسیار باکیفیت خارجی در لیگ برتر هستیم.
تعدادی از باشگاه‌ها توانستند این فصل بازیکنان خارجی‌ای به خدمت بگیرند که در عین اینکه در مقایسه با ستاره‌های متوسط فوتبال ایران رقم معقول‌تری داشتند، دست بر قضا، بازیکنان باکیفیت‌تری هم نشان دادند. البته که این موضوع را باید کنار ستاره‌های گران‌قیمت خارجی لیگ برتر ایران گذاشت تا مشخص شود که بازیکنان خارجی با قیمت‌های مختلفی سر از لیگ برتر ایران درآوردند. البته که این مورد، یعنی بهره‌بردن از خارجی‌های باکیفیت فقط معطوف به این دو باشگاه نمی‌شود. تقریباً بسیاری از باشگاه‌های لیگ ‌برتری یکی، دو بازیکن خارجی باکیفیت رو کردند.
ورود این خارجی‌های باکیفیت باعث شده تا تعداد ملی‌پوشان خارجی تیم‌ها در کنار ستاره‌های داخلی افزایش پیدا کند که البته علاوه بر جنبه مثبت، در عین حال برای سرمربی تیم‌ها یک معضل محسوب می‌شود؛ نکونام بعد از دیدار مقابل استقلال خوزستان در نشست خبری خود اعلام کرده بود: «در شروع فصل تغییرات زیادی داشتیم و هماهنگی‌ زیادی نداریم، این تعطیلات کمک خواهد کرد تا تیم را بازسازی کنیم. بازیکنان مصدوم برسند تا به امید خدا برای جام باشگاه‌های آسیا و بعد لیگ به موفقیت برسیم.» با این حال اما همه شرایط برای جواد در این تعطیلات فراهم نخواهد بود!
با توجه به اینکه استقلال تغییرات متعددی در پنجره نقل و انتقالاتی داشته، نکونام هنوز نتوانسته ترکیب اصلی تیمش را به هماهنگی کافی برساند و شاید تعطیلات پیش رو بهترین فرصت جهت انجام تمرینات تکمیلی و هماهنگ‌سازی بازیکنان جدید و قدیم باشد اما اکنون با خروج حسین حسینی و ابوالفضل جلالی به عنوان ملی‌پوشان ایرانی تیمش و اندونگ و کاکوتا، عملاً نکونام 40 درصد ترکیب اصلی خود را در تمرینات پیش رو در اختیار ندارد تا به نوعی این فرصت طلایی برای تمرینات ویژه ترکیب اصلی خودش را از دست بدهد و این موضوع می‌تواند به استقلال آسیب برساند.
به تمام این موضوعات ساعت طولانی پرواز و خستگی راه را هم اضافه کنید که هم برای بدن بازیکن بسیار مضر است و هم می‌تواند خطر مصدومیت آنها را بالا‌تر ببرد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی