دیگه‌چه‌خبر؟

روایت سناریوی ناکام اسرائیلی‌ها در جنگ روانی علیه ایران
 خبر اول اینکه، تلاش برای سرپوش گذاشتن جنگی که شکست تمام عیار اطلاعاتی و امنیتی تل آویو را در پیش چشم جهان به تصویرکشید، در قالب یک جنگ روانی پدیدار شد که رهبران رژیم صهیونیستی از ماه‌ها پیش در پی عملیات «طوفان‌الاقصی» در پیش گرفتند. در همین چهارچوب به گزارش ایرنا در روزهای اخیر شایعاتی در خصوص عملیات اربعین حزب‌الله لبنان و حتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت توسط رسانه‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی و منافقین مطرح شد که فارغ از جنگ روانی اسرائیل نیست. بنابر این گزارش که به نقل از یک منبع آگاه روایت شد، ماجرا از روز اربعین حسینی آغاز شد که حزب‌الله لبنان طی یک عملیات هجومی سنگین و کم‌سابقه مراکز مهم جاسوسی و نظامی اسرائیل را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد. با این حال رژیم صهیونیستی بدون انتشار شواهد و تصاویری مدعی عدم اصابت پهپادهای شلیک شده است؛ این اتفاق به خوبی گویای هراس رژیم از مشخص شدن حجم و دقت عملیات حزب‌الله است. با وجود این سیدحسن نصرالله اعلام کرد علی‌رغم اطمینان از مورد اصابت قرار گرفتن اهداف مشخص شده، در صورتی که تلفات و تخریب مورد نظر صورت نگرفته باشد حزب‌الله برای خود عملیات دیگری را مشروع می‌داند و همین امر رژیم صهیونیستی را در یک دو‌گانه قرار داده است؛ دوگانه‌ای که هر سوی آن برای اسرائیل یک شکست را نشان می‌دهد. رهبران صهیونیستی یا باید اعتراف کنند که اهداف مد نظر حزب‌الله لبنان مورد اصابت قرار گرفته و تلفات و خسارات قابل توجهی به آنها وارد شده یا ادعا کنند که عملیات حزب‌الله موفقیت چندانی نداشته است. در حالت اول با پذیرش هزینه رسوایی و سرخوردگی نیروهای اسرائیلی از حمله تکمیلی و مجدد حزب‌الله لبنان جلوگیری می‌شود و در حالت دوم صهیونیست‌ها باید خود را برای یک شگفتانه دیگر آماده کنند! اجرای موفق این عملیات و شکست دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی باعث شد تلاش‌های رسانه‌ای برای تحریف واقعیت و استفاده از روایت‌های انحرافی و کذب در دستور کار قرار گیرد .انتشار مصاحبه‌های جعلی مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت یکی از تلاش‌های صهیونیستی برای کاستن از حجم ابعاد این رسوایی بود. تلاش‌های یاد شده در قالب سه گفت‌وگوی ساختگی با مقامات سیاسی و امنیتی و متهم کردن سفیر ایران در لبنان به جاسوسی برای اسرائیل، با این هدف بوده است که القا کنند اسرائیل در جریان عملیات حزب‌الله لبنان بوده است.‌ این در حالی بود که نادرست بودن ادعاهای مذکور، از طریق پیگیری توئیت‌های سفیر ایران در لبنان، ملاقات‌های انجام شده و حضور او در مراسم ختم نخست‌وزیر سابق لبنان، دیدار سفیر فرانسه در بیروت با وی و حتی ارتباط زنده امانی با صداوسیمای کشورمان کذب بودن طرح اتهام به سفیر ایران در لبنان را اثبات کرد.
این جدیدترین دست از تلاش‌های صهیونیستی برای منحرف کردن اذهان جهانی از شکست اطلاعاتی این رژیم بود که البته در این میدان نیز ناکام ماند.

تکذیب ادعای رسانه‌های ضدانقلاب درباره فوت یک زن
 دست آخر اینکه، در پی حادثه فوت یک متهم به نام محمد میرموسوی در تحت نظرگاه فرماندهی انتظامی شهرستان لاهیجان، خبرهایی با موضوع مشابه در برخی از رسانه‌های ضدانقلاب در حال انتشار است. در یکی از خبرهای مورد اشاره، ادعا شده است زنی ۲۴ ساله به نام معصومه هویزات که در زندان سپیدار استان خوزستان بازداشت بوده، بعد از انتقال به پلیس آگاهی به دلیل ضرب و شتم در بازداشتگاه جان باخته است.
برهمین اساس، خبرگزاری میزان صحت و سقم این موضوع را از مراجع قضایی پیگیری کرد. پیگیری‌‌های خبرگزاری قوه قضائیه نشان می‌دهد، فردی به هویت معصومه هویزات چندی پیش به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر شده و به مدت یک هفته در زندان سپیدار حضور داشت. این متهم در حال حاضر برای انجام تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد و در سلامت کامل به سر می‌برد و ادعای فوت وی کذب و بی‌اساس است. مرکز رسانه قوه قضائیه نیز اعلام کرد: همان‌طور که در گذشته و بویژه در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم، انتشار اخبار کذب و جعلی درباره مرگ افراد مختلف در پی وقوع حوادث این‌چنینی از ترفندهای گروهک‌های ضدانقلاب است. پس از حادثه پیش آمده برای مرحوم میرموسوی در لاهیجان نیز خبرهای ساختگی مرگ افراد مختلف با موضوع مشابه در دستورکار رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفته و خبر دروغ مرگ معصومه هویزات یکی از این نمونه‌هاست. انتشار این اخبار جعلی در روزهای آتی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و از مخاطبان محترم انتظار می‌رود اخبار را از منابع معتبر دنبال کنند.  گفتنی است، پرونده فوت محمد میرموسوی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط بویژه دستگاه قضایی به صورت جدی در حال پیگیری است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی