از گوشه و کنار ایران

 بخشش زندانی به حرمت ایام پایانی ماه صفر
زندانی محکوم به قصاص که 6 سال در زندان زاهدان به سر می‌برد با بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: این زندانی از سال ۱۳۹۷ تاکنون به جرم قتل در زندان زاهدان تحمل حبس می‌کرد که پرونده با طی مراحل گوناگون و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان زاهدان و صلح یاران و همچنین ریش سفیدان به سازش ختم شد. با تلاش مستمر صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف زندان و برگزاری چندین جلسه سازش، در نهایت اولیای دم به حرمت ایام پایانی ماه صفر که مصادف است با رحلت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) از حق خود گذشتند و به محکوم فرصت دوباره زندگی بخشیدند.
 
 کشاورز کهنوجی به دست خریدار خرما کشته شد
خریدار خرما به خاطر درگیری با یک کشاورز برسر خرید محصول در کهنوج او را به قتل رساند. امید رضایی دادستان کهنوج در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره قتل و متواری شدن قاتل در شهرستان کهنوج، بررسی‌های تخصصی انجام و دستورات قضایی لازم برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان این حادثه صادر شد. شواهد اولیه نشان دهنده آن بود که پس از وقوع درگیری میان یک کشاورز با خریدار محصول خرما، نزاعی صورت گرفته و قاتل به علت ناتوانی در کنترل خشم، با سلاح سرد به کشاورز حمله کرده و وی را به قتل رسانده است.  دادستان کهنوج گفت: با توجه به اینکه پس از وقوع حادثه، قاتل از صحنه جرم متواری شده بود؛ شناسایی و دستگیری وی در دستور کار دادستانی و نیروی انتظامی قرار گرفت. با تلاش همکاران قضایی و انتظامی و همکاری سران طوایف و متنفذان محلی، قاتل در کمتر از ۷۲ دستگیر و پرونده قضایی این حادثه تشکیل شد و مراحل قانونی رسیدگی به این پرونده در حال انجام است.
 
3 کشته در جاده نیزار به قم
تصادف دو دستگاه خودروی سواری در جاده نیزار به قم ۳ کشته و ۵ مصدوم بر جا گذاشت.
براساس گزارش اورژانس ۱۱۵ قم، صبح چهارشنبه به دنبال برخورد دو دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ و پرشیا، سه نفر در دم جان باختند.   این حادثه که در جاده نیزار به قم رخ داده است، پنج مصدوم دیگر نیز داشته که تمامی مصدومان پس از دریافت اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ قم توسط بالگرد و آمبولانس زمینی به مرکز درمانی منتقل شدند.
 
صحنه‌سازی 2 برادر در قتل پسر دایی
  ۲ برادر که با شلیک گلوله، پسر دایی خود را به قتل رسانده اما می‌خواستند مرگ او را تصادف نشان دهند با تلاش پلیس دستگیر شدند.
کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: در پی دریافت گزارشی در تیر امسال مبنی بر واژگونی یک خودرو و مرگ راننده در اطراف شیراز (محور شیراز- کوهمره)، رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که یک دستگاه خودرو نیسان که در این مسیر در حال حرکت بوده است، بنا به عللی واژگون شده و پس از برخورد با تیر برق کنار جاده، راننده ۴۵ ساله خودرو در دم فوت کرده است.
حبیبی تصریح کرد: در بازدیدهای تخصصی مأموران پلیس از محل وقوع حادثه و همچنین جسد و دریافت نظریه کارشناسی از سایر نهادهای مربوطه، آثار برخورد دو تیر اسلحه جنگی به ناحیه سر و گردن راننده تأیید شد. در نهایت پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، دو پسر عمه ۴۴ و ۳۵ ساله مقتول با هماهنگی مرجع قضایی در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند و یک قبضه اسلحه گرم مورد استفاده در قتل نیز کشف شد. این دو متهم در تحقیقات پلیسی به قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی و قبلی با مقتول عنوان کردند.
 

مرگ یک کارگر در ریزش ساختمان نیمه ساز

یک کارگر جوان در حادثه ریزش ساختمان نیمه کاره در خیابان القلندیس سردرود جان باخت.
وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: صبح جمعه گزارشی مبنی بر ریزش یک ساختمان نیمه کاره در سردرود به دیسپچ مرکز پیام اورژانس استان اعلام شد. کارشناسان اورژانس در سریع‌ترین زمان ممکن با دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه یک مرد ۲۶ ساله بر اثر شدت صدمات در دم جان باخت. تنها مصدوم این حادثه یک مرد ۲۸ ساله بود که پس از دریافت خدمات اورژانسی توسط کارشناسان اورژانس به بیمارستان شهید محلاتی تبریز انتقال داده شد.

شنای مرگ در دریای خزر
 شنای شبانه پدر و دختر در دریای خزر با مرگ پدر و بستری شدن دختر نوجوان در بیمارستان همراه شد. کامبیز راحمی‌پور رئیس جمعیت هلال احمر بندرانزلی گفت: شنای یک خانواده گلپایگانی در ساحل غازیان آن هم در تاریکی شب، حادثه‌ای تلخ را رقم زد. این خانواده اهل گلپایگان و مسافر بودند و در ساعت ۲۰:۳۳ در تاریکی شب برای شنا به دریا رفتند که دچار حادثه غرق شدگی شدند و با وجود تلاش‌های صورت گرفته توسط ناجیان غریق، متأسفانه پدر ۴۱ ساله خانواده جان خود را از دست داد و دختر ۱۴ ساله‌شان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بندرانزلی بستری شد.
 
پایان شرارت‌های مجرم خطرناک در کرمان
  یکی از اشرار مسلح خطرناک در جنوب استان کرمان با تلاش پلیس دستگیر شد.
حامد محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب ضمن قدردانی از تلاش‌های مأموران فراجا در برقراری نظم و امنیت جامعه، اظهار کرد: فرد بازداشت شده از سارقان مسلح و اشرار جنوب استان کرمان است که سابقه چندین فقره قتل، آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه را در کارنامه سیاه خود دارد. سرانجام پس از چندین ماه کار اطلاعاتی، سحرگاه جمعه متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.
 
 کشف جسد کارگر دشتی از زیر آوار سد
 ریزش آوار در سد دشت پلنگ شهرستان دشتی جان کارگر را گرفت. سید اسماعیل جعفری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دشتی در استان بوشهر گفت: ساعت ۹:۵۰ چهارشنبه ۱۴ شهریور؛ گزارش ریزش آوار در محل سد دشت پلنگ و گرفتار شدن یک کارگر در زیر آوار، تیم امداد و نجات را برای تجسس به محل وقوع سانحه کشاند. در این حادثه امدادگران با همراهی نیروهای محلی و ماشین‌آلات سد با آواربرداری، پس از ساعت‌ها جست‌و‌جو پیکر بی‌جان کارگر سد را از زیر آوار بیرون آوردند.

جستجو
آرشیو تاریخی