صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و نه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و نه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

فرمانده سپاه با بیان روایتی از نبرد کشتی‌ها بین ایران و رژیم اسرائیل:

به هیچ چیزی جز موفقیت دولت فکر نمی‌کنیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در بازدید رئیس‌جمهور از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اعلام این موضع که «به هیچ چیزی جز موفقیت دولت چهاردهم فکر نمی‌کنیم» و «نسبت ما با این دولت و هر دولتی مستقل از هر نوع گرایشی است»، تأکید کرد: سپاه و بسیج با همه امکانات هم در تأمین امنیت کشور در مقابل سیاست‌های تجاوزکارانه هر دشمنی و هم کمک به دولت در شکستن تحریم اقتصادی و شکست دادن دشمن به دولت کمک خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر حسین سلامی در این نشست به بیان روایتی از نبرد کشتی‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی پرداخت و با اعلام این خبر که در جریان این نبرد 12 کشتی اسرائیلی مورد اصابت قرار داده شدند، گفت: ۱۴ فروند کشتی ما را در دریای سرخ و دریای مدیترانه با هدف قطع صادرات نفت ایران زدند. اوایل متوجه نبودیم که چه کسی و کدام کشور کشتی‌هایمان را می‌زند، اما وقتی مشخص شد که رژیم صهیونیستی بسیار مرموزانه و مبهم کشتی‌های ایران را در دریای سرخ و دریای مدیترانه هدف قرار می‌دهد، ۱۲ کشتی از رژیم صهیونیستی را در شمال اقیانوس هند و سایر جاها زدیم، کشتی پنجم را که زدیم دست‌شان بالا رفت و گفتند ما نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم.
سردار سلامی با این یادآوری که پنج، شش سال سخت را پشت سر گذاشتیم و از موقعیت‌های شگفت‌انگیزی عبور کردیم؛ دشمن ما را در تقاطع تحریم، پدیده کرونا و ترامپ که دست کمی از کرونا نداشت، تهدید به عملیات نظامی و فشار برای انزوای سیاسی قرار داد، ادامه داد: در بحران شدیدی بودیم، سردار سلیمانی را ترور کرده بودند، هواپیمای اوکراینی سقوط کرده بود، کرونا غالب شده بود، تحریم اقتصادی را در حداکثر درجه ممکن اعمال می‎کردند و تلاش می‌کردند ما را در انزوای کامل قرار دهند، ما به‌عنوان سپاه پاسداران باید یک عملیات بازدارنده و سد ممانعت ایجاد می‌کردیم؛ در نبردهای دریایی خطوط کشتیرانی را امن کردیم، تحریم به لحاظ اجرا شکسته شد، مردم را در کرونا مدیریت کردیم و واکسن ساختیم و تمام ظرفیت‌ها را در اختیار درمان قرار دادیم.
فرمانده سپاه تصریح کرد: هیچ یک از ۳۸۰ طرح عظیم ملی که امروز در دست اجراست، حتی چرخ‌هایش کند نشده است، از بیرون هم پدیده تکفیر را مهار می‌کردیم؛ اگر تروریسم امتداد پیدا می‌کرد، نقطه مرکزی آن ایران بود. موفق شدیم تمام مسیرهایی که دشمن باز کرده بود، ببندیم. امروز امن‌ترین خطوط کشتیرانی متعلق به کشتی‌هایی است که پرچم ایران روی آن نصب شده باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی