صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

اخبار

 اعلام آمادگی وزارت ارتباطات
 برای همکاری در رفع ناترازی انرژی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی کشور و هیأت رئیسه سازمان نصر تهران گفت: در دهه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دیجیتال فضای کسب و کار کشور افتاده است، اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.ستار هاشمی همچنین آمادگی خود را برای همکاری در رفع ناترازی‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در فضای صنایع، معادن، نفت و سلامت با استفاده از «مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات» اعلام کرد. وی خواستار طراحی «نقشه راه عملیاتی» برای حضور حداکثری در کشورهای آسیای میانه شد. هاشمی افزود: این کشورها به همکاری و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، استارتاپ‌ها، توسعه سامانه‌ها، سرویس‌ها و اقتصاد فضایی علاقه‌مندند و برای افزایش بهره‌وری و ایجاد بازارهای جدید با کارکردهای متعدد، باید از این ظرفیت استفاده کرد.وی تصریح کرد: علاوه بر ضرورت استفاده حداکثری از قدرت‌های اقتصادی نوظهور نظیر «بریکس»، تعامل با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و «اسکاپ» به عنوان یکی از پنج کمیسیون منطقه‌ای سازمان ملل متحد را افزایش خواهیم داد.

رشد مناسب دانش‌بنیان‌ها در هوافضا
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان تحول عظیمی در کشورمان ایجاد کرده‌اند و در زمینه‌ الکترونیک و هوافضا رشد بسیار خوبی داشته‌اند.به گزارش ایرنا، حسین افشین افزود: با حمایت‌های کوچک از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، کارهای بزرگی در کشور انجام شده است اما نتوانسته‌ایم به خوبی آنها را معرفی کنیم. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در صنایع دارویی، پزشکی، ماشین‌سازی و کشاورزی هم رشد خوبی داشته‌اند. وی با تأکید بر اینکه هوش مصنوعی موضوع پیچیده‌ای است، افزود: این مبحث چند عامل دارد به طوری که نیروی انسانی از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و زیرساخت آن توسط وزارت ارتباطات تأمین می‌شود و موضوع داده در دست شورای عالی فضای مجازی است و عامل چهارم هم زیست بوم این عرصه است. تا وقتی این چهار عامل کنار هم نباشند این بخش پیشرفت نمی‌کند.

ضرورت استفاده حداکثری
 از ظرفیت جیتکس
رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در همایش معرفی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جیتکس دوبی که در خانه نوآوری ایران برگزار شد، این نمایشگاه را یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ها برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا دانست.امیرحسین میرآبادی گفت: ما به دنبال بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های جیتکس هستیم. پاویون ایران فرصت خوبی برای توسعه تعاملات بین‌المللی است و امیدوارم شاهد رشد صادرات باشیم. محمد حسن‌زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) نیز گفت: برای توسعه بازار باید روی سرمایه‌گذاران خارجی حساب باز کنیم و۸۰ درصد حمایت‌های ما بر فروش محصولات متمرکز شود.

حمایت مالی از پایان‌نامه‌های
هوش مصنوعی
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از پایان‌نامه‌های هوش مصنوعی حمایت می‌کند.این مرکز در نظر دارد بنا به مأموریت‌های خود از پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله دکتری که موضوع آنها دربرگیرنده یک یا بخشی از محورهای پژوهشی در زمینه «کاربردهای هوش مصنوعی در حکمرانی و قانونگذاری» باشد، حمایت مالی (در قالب کمک‌هزینه) کند.

عرضه یک تبلت با 8 بلندگو
شرکت لنوو با عرضه رسمی تبلت «تب پلاس» در امریکا، عملاً این محصول را به یک اسپیکر تبدیل کرد.
این تبلت دارای 8 بلندگوی قدرتمند است و به دلیل کیفیت صوتی خارق‌العاده، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته این محصول به دلیل وجود این بلندگوها کمی حجیم است. لنوو تب پلاس با قیمت ۳۲۰ دلار ویژگی‌های ساده‌ای دارد اما نکته اصلی در این دستگاه کیفیت صوتی خارق‌العاده آن است. عملکرد سیستمی تب پلاس با تراشه مدیاتک هلیو G۹۹ قابل قبول است هرچند هنوز ایده‌آل نیست. این محصول دارای یک جک مخصوص است که سبب می‌شود تبلت با زاویه ۱۷۵ درجه بایستد. کاربر می‌تواند از لنوو تب پلاس به عنوان بلندگوی بلوتوثی هم استفاده کند و حتی صوت دستگاه‌های دیگر را نیز پخش کند.

جستجو
آرشیو تاریخی