دیدار با هنرمندان پیشکسوت اولین برنامه هنری سیدعباس صالحی

هنرمندان قلب کشور هستند


فرهنگی/ سیدعباس صالحی در اولین حضور رسمی‌اش بعد از مراسم معارفه، به دیدار جمعی از هنرمندان پیشکسوت رفت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم با حضور در این جمع اظهار امیدواری کرد در دوره تازه مدیریت خود از تجربه‌ پیشین بهره برده و نقاط ضعف گذشته را اصلاح کند. هنرمندان پیشکسوت نیز خواستار تکریم هنرمندان شدند. این گردهمایی به مناسبت دوازدهمین سالروز تأسیس این مؤسسه شامگاه دوشنبه 26 شهریور ماه برگزار شد و احمد مسجدجامعی و سیدمحمد حسینی وزیران پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه آبادی، معاون هنری پیشین و کاراندیش نیز صالحی را همراهی کردند. همچنین عارف‌نیا به نیابت از رضا صالحی‌امیری، وزیر میراث فرهنگی و فرزند شهید رجایی هم حضور داشتند.
در آغاز این مراسم عباس عظیمی، مدیر مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با خیرمقدم گویی به هنرمندان و وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار ارتقای بودجه مؤسسه هنرمندان پیشکسوت شد و گفت: «هشت ماه است که به علت کمک قبلی که از رئیس‌جمهور پیشین دریافت کرده‌ایم، کمکی به ما نشده است. در ادامه صالحی با ابراز خشنودی از حضور در جمع هنرمندان عذرخواهی کرد که به مدت کوتاهی امکان حضور در این جمع را خواهد داشت و خطاب به هنرمندان حاضر در برنامه تأکید کرد: «در آینده بیش از این یکدیگر را خواهیم دید و بیشتر شنونده دغدغه دوستان هنرمند خواهم بود.» او افزود: «ایران عزیز ما که عمر حیات تاریخی‌اش به چندین هزار سال می‌رسد، نه به مرزهای جغرافیایی‌اش و نه به قدرت و جمعیتش ایران نبوده بلکه آنچه آن را ایران‌زمین نگه داشته، فرهنگ این کشور است.» صالحی در ادامه گفت: «وقتی چنین نگاهی به ایران و ایرانی بودن خود داریم، عزیزان هنرمند ما قلب کشورمان به شمار می‌آیند و همه وظیفه داریم به آنان خدمت کنیم.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: «امیدوارم در دوره دومی که توفیق خدمت داریم، از تجربه دوره اول بهره ببریم و از ضعف‌های خود بکاهیم و به نقاط قوت بیفزاییم.»
آن طور که ایسنا گزارش داده عباس جهانگیریان، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس به نمایندگی از جامعه هنری، نوشتاری را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد. او در این نوشتار خواستار تکریم هنرمندان پیشکسوت شد. در ادامه تابلویی به عنوان هدیه حضور سیدعباس صالحی در وزارت ارشاد به او اهدا شد. این هدیه با حضور چهره‌هایی همانند عنایت بخشی، احمد مسجدجامعی، محمود سالاری، داریوش ارجمند، هوشنگ توکلی و حمید شاه‌آبادی به وزیر فرهنگ اهدا شد. پخش تصاویری از هنرمندان درباره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت از دیگر بخش‌های این برنامه بود که با حضور چهره‌هایی همچون بهزاد فراهانی، فهیمه رحیم‌نیا، فریده سپاه منصور، احترام برومند، اسماعیل خلج، منصور خلج، فرزانه نشاط‌خواه، جمشید جهانزاده، عباس جهانگیریان، تاجبخش فناییان، محمد شیری، نظام کیایی، آتش تقی‌پور، محمد ساربان، بهمن عبدی، محمدعلی بنی‌اسدی، رضا بابک، ناصر آقایی، علی پویان و... برگزار شد. اجرای قطعه‌ موسیقی توسط فرج علی‌پور از نوازندگان پیشکسوت خطه لرستان پایان‌بخش این مراسم بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی