جهان

اسپیلبرگ بار دیگر با کولمن دومینگو کار می‌کند

استیون اسپیلبرگ هنوز کار تکمیل گروه بازیگرانش را تمام نکرده و برای فیلم بعدی خود با کولمن دومینگو، بازیگر نامزد اسکار در حال مذاکره است تا به این فیلم بدون عنوان افزوده شود. فهرست بازیگران فیلم جدید اسپیلبرگ تاکنون شامل امیلی بلانت، کالین فرث و ایو هیوسون می‌شود.
این فیلم بر مبنای داستانی از اسپیلبرگ ساخته می‌شود و دیوید کوپ، همکار قدیمی این فیلمساز، فیلمنامه را نوشته و جزئیات این فیلم کاملاً پنهان نگه داشته شده است.
یونیورسال ۱۵مه ‌۲۰۲۶  را برای اکران این فیلم تعیین کرده تا آن را در محدوده تابستانی که اسپیلبرگ عملاً دهه‌ها پیش با فیلم‌هایی مانند «آرواره‌ها» و «مهاجمان کشتی گمشده» درخشیده بود، به نمایش درآورد./مهر

 

«آگوستو‌ام سیبرا»
منتقد هنری درگذشت

«آگوستو‌ام سیبرا» منتقد هنری و داور نهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» در ۶۹ سالگی درگذشت.
طی سال‌ها و دوره‌های گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران با نام «سینماحقیقت»، میهمانان متعددی در این رویداد حضور پیدا کرده‌اند که یکی از این چهره‌ها «آگوستو‌ام سیبرا» منتقد هنری، موسیقی و سینمایی اهل کشور پرتغال بود.
وی در نهمین دوره از جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» که آذرماه ۱۳۹۴ برگزار شد، به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران مستندهای کوتاه و نیمه‌بلند در کنار «ژان فرانکو کورال» حضور داشت. «سیبرا» برنامه‌ریز و منتقد هنری، موسیقی و سینمایی اهل کشور پرتغال بود که از سال ۲۰۰۷ مسئولیت آرشیو ریسکوس/ چشم‌اندازهای جدید از مستند لیسبون در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند لیسبون را برعهده داشت./صبا
 

ریسک «کاپولا»
در فیلم جدیدش

فرانسیس فورد کاپولا که فیلم جدیدش «مگالوپولیس» در نوبت اکران قرار دارد، از ساخت یک پروژه جدید سینمایی با اقتباس آزاد از یک رمان خبر داد.
این کارگردان ۸۵ ساله در یک مصاحبه جدید با تلگراف درباره فیلم جدیدش «مگالوپولیس» صحبت کرده که آن را با بودجه شخصی ۱۲۰ میلیون دلاری ساخته اما اعلام کرده است برای فیلم بعدی‌اش که فعلاً عنوان «نگاه‌های گذرا به ماه» را دارد، به گزینه‌های تأمین مالی سنتی بازمی‌گردد.
وی در مورد محتوای فیلم نیز گفته است که «نگاه‌های گذرا به ماه» یک اقتباس آزاد از رمانی نوشته «ادیت وارتون» خواهد بود و عناصر قوی رقص و موسیقی را در بر خواهد داشت.
به نظر می‌رسد کاپولا قصد بازگشت به ساخت درام‌های استاندارد و متداول خود را ندارد و همچنان در حال آزمایش و

جستجو
آرشیو تاریخی