پرسپولیس – آلومینیوم اراک

در اندیشه انتقـــــام

فقط چهار روز بعد از باخت امیدوارکننده در جده، پرسپولیس باید در لیگ داخلی مقابل تیمی قرار بگیرد که طی سه چهار سال اخیر تبدیل به گربه سیاهش شده است.
پرسپولیس با برد مقابل فولاد شرایط کیفی بهتری به لحاظ هماهنگی به دست آورد و با اولین برد داخلی به آسیا رفت. باخت به الاهلی پرسپولیسی‌ها را غمزده کرد چرا که فرصت کسب امتیاز وجود داشت اما دوز امیدواری‌ها نسبت به این ناراحتی و غم بسیار بیشتر بود و به همین خاطر، هم تیم پرسپولیس هم هواداران این تیم باخت به الاهلی را فراموش کرده و حالا امیدوارانه باز‌ی‌ها را دنبال می‌کنند به‌خصوص وقتی دنبال جبران دو باخت فصل قبل مقابل حریف جمعه شب‌شان باشند.
پرسپولیس جمعه‌شب باید مقابل تیمی قرار بگیرد که در پنج بازی اخیر برابر آن تنها دو بار برنده بوده و در دو بازی آخر که زمستان سال گذشته در نیم‌فصل دوم لیگ و جام حذفی اتفاق افتاد، بازنده بوده است.
البته که ایرالکو غالباً در اراک موی دماغ پرسپولیس شده اما سابقه شکست سرخ‌ها در تهران را هم دارد. با این وجود آنچه بیش از این سابقه سه چهارساله تقابل‌های دو تیم می‌تواند برای پرسپولیس و کادرفنی‌اش نگران‌کننده باشد، بازی در زمین نه‌چندان باکیفیت شهرقدس است.
همه دیدند که تیم گاریدو در زمین هموار و فوق‌العاده جده چه فوتبالی بازی کرد و طبیعی است که با در نظر گرفتن کیفیت چمن شهرقدس حداقل 30 درصد از کیفیت تیم پرسپولیس مقابل ایرالکو کاسته شود.
پرسپولیس با یک جلسه ریکاوری در جده، یک تمرین نسبتاً جدی در روز چهارشنبه و یک تمریک سبک روز قبل از بازی آماده بازی با آلومینیوم می‌شود. در اسکواد پرسپولیس با وجود تأکید بر پرمهره بودن این تیم و حضور بازیکنان شاخص داخلی و خارجی اما مصدومیت ایوب العملود می‌تواند برای گاریدو دردسرهای جدی ایجاد کند. به نظر می‌رسد غیر از مرتضی پورعلی‌گنجی، ایوب العملود هم به این بازی نخواهد رسید و سرمربی اسپانیایی کار سختی برای انتخاب یک مدافع راست مطمئن با توجه به سبک بازی و شرح وظایفی که از بازیکن این پست مدنظر دارد، خواهد داشت.
در عین حال حریف پرسپولیس شرایط جالبی ندارد و همین مسأله می‌تواند سرخ‌ها را به کسب دومین پیروزی ظاهراً خانگی که نهایتاً با حضور 6-5 هزار هوادار خودی اتفاق می‌افتد، امیدوار کند. آلومینیوم در رأس نیمکت خود ثبات داشته و مجتبی حسینی حفظ شده اما اسکواد او ضعیف‌تر شده به طوری که آنها از چهار بازی گذشته سه تساوی و یک باخت دارند و در چهار بازی تنها دو گل به ثمر رسانده‌اند. ایرالکو تیم سیزدهم جدول است و قاعدتاً نمی‌تواند برای پرسپولیس آماده این روزها نگرانی عمده‌ای ایجاد کند اما حتی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران با توجه به کیفیت زمین‌ها و سطح فنی نزدیک تیم‌ها و البته اتفاقات حین بازی پیش‌بینی دشوار می‌شود به‌خصوص وقتی پای یک تیم چغر مثل آلومینیوم در میان باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی