ورزشگاه‌های‌ امام رضا (ع) و ثامن به چرخه استادیوم‌های کشور اضافه می‌شوند

قفل میزبانی مشهد باز شد

محمد محمدی سدهی
خبر‌نگار


تیم‌های ایرانی برای برگزاری مسابقات خود در انتخابی جام جهانی 2026 و لیگ نخبگان آسیا یک درد مشترک دارند که آن ورزشگاه استاندارد است. کار بازسازی ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی در اواخر فصل گذشته آغاز شد و تا این لحظه به پایان نرسیده است تا میزبانی تیم ملی و نمایندگان کشورمان در لیگ نخبگان به چالش عظیمی تبدیل شود.
 نکته قابل توجه اینجاست که باشگاه استقلال در اعلام اولیه خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا نام ورزشگاه آزادی را به عنوان ورزشگاه نخست و استادیوم امام رضا(ع) را به عنوان ورزشگاه دوم برای برگزاری بازی‌های آسیایی اعلام کرده بود، اما پس از آنکه مدیران خراسان رضوی با میزبانی استقلال در رقابت‌های لیگ نخبگان برای دیدار با الغرافه موافقت نکردند، ورزشگاه شهدای شهر قدس را معرفی کردند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز لازم را برای برگزاری این دیدار در این ورزشگاه صادر کند.
 میزبانی تیم استقلال به عنوان نماینده فوتبال کشورمان در لیگ نخبگان همان طور که انتظار می‌رفت، پیش رفت و این دیدار با وجود مشکلات فراوان ورزشگاه شهرقدس با حواشی بسیاری همراه بود. این موضوع باعث شد تا بار دیگر پرونده میزبانی‌ها در مشهد باز شود و صحبت‌های زیادی در خصوص میزبانی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا مشهد مطرح شود.
 بر این اساس اعلام شد که تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی در ورزشگاه امام رضا میزبان مسابقات بین‌المللی خواهند بود و همچنین ورزشگاه ثامن مشهد میزبانی از بازی‌های خانگی این دو تیم در لیگ برتر را برعهده خواهد داشت. عدم میزبانی مشهد با واکنش منفی هواداران فوتبال همراه بود اما جالب اینجاست که هیچ درخواستی برای انتقال بازی‌ها به مشهد وجود نداشت و این موضوع تنها در رسانه‌ها مطرح شد.
 برگزاری بازی‌های بین‌المللی می‌تواند یک بعد تبلیغاتی بالا در خصوص معرفی شهر مقدس مشهد باشد و قطعاً این مورد قبول مسئولان این شهر است اما ناهماهنگی‌های موجود باعث شد تا برگزاری بازی‌های تیم ملی و استقلال و پرسپولیس در این شهر تنها در حد حرف باقی بماند. این در حالی است که مشهد پیش از این هم میزبان مسابقات بین‌المللی بوده و به بهترین نحو مسابقات را برگزار کرده است اما کج‌سلیقگی برخی از مسئولان باعث شد تا این اتفاق که به آبروی کشور مربوط می‌شود، نیفتد.
 به هر حال مسئولان استان خراسان رضوی برای برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه امام رضا و ثامن مشهد اعلام آمادگی کردند که طبق ادعای مسئولان مربوطه هر دو ورزشگاه از نظر الزامات ای‌اف‌سی مشکلی ندارند چرا که ثامن و امام رضا زمین چمن مناسبی دارند. علاوه بر این ورزشگاه‌های مربوطه از نظر سکوی هواداران، رختکن تیم‌های میزبان و میهمان، اسکوربورد و سایر موارد طبق الزامات ای‌اف‌سی است.
 بر همین اساس روز سه‌شنبه استاندار خراسان‌رضوی از دو ورزشگاه بزرگ شهر مشهد دیدن کرد. یعقوب‌ علی نظری همراه مدیرکل ورزش و جوانان استان بعد از اتفاقات چند روز اخیر و سیل درخواست‌های مردم و مسئولان ورزش برای برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام‌جهانی به میزبانی ورزشگاه امام‌رضا، تصمیم گرفت تا از آمادگی ورزشگاه امام‌رضا و ثامن‌الائمه برای این مهم دیدن کند. استاندار خراسان‌رضوی در این بازدید به‌صورت دقیق و جزئی امکانات هر دو ورزشگاه را بررسی و اعلام کرد که هیچ‌کدام از این دو ورزشگاه برای میزبانی مشکلی ندارند و همه شرایط میزبانی شایسته در این ورزشگاه‌ها وجود دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی