صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

در مراسم تقدیر از قهرمانان کشتی و افتتاح مجموعه‌های جدید

دبیر: باید بدون منت برای کشور کار کنیم

محسن وظیفه
روزنامه‌‌نگار


فدراسیون کشتی حدود دو ماه بعداز المپیک پاریس، مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی این بازی‌ها و جهانی جوانان و نوجوانان را با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان و محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک برگزار کرد.
 مراسمی که درسالن همایش‌های شهید ضرغام برگزار شد، فدراسیون کشتی به دو قهرمان طلایی بازی‌های المپیک، سعید اسماعیلی و محمدهادی ساروی پاداش 5میلیارد تومانی داد به اضافه حقوق ماهیانه 150 میلیون تومانی که برای یکسال در نظر گرفت.
 چهار کشتی‌گیر نقره‌ای هر کدام یک میلیارد تومان پاداش گرفتند و حقوق ماهیانه 30 میلیون تومانی برای یکسال. دو کشتی‌گیر برنزی ایران هم 500 میلیون تومان گرفتند و آنها هم برای یکسال، ماهیانه 15 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. این مراسم دو بخش داشت و قبل از اینکه تقدیر از قهرمانان شروع شود، علیرضا دبیر مجموعه‌های جدیدی را که به کشتی اضافه کرده را با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و همراهی قهرمانان بزرگ کشتی ایران از جمله منصور برزگر و ابراهیم جوادی افتتاح کرد. افتتاح ساختمان جدید و مجزای سازمان لیگ کشتی و سالن چندمنظوره که هم می‌توان در آن با پهن کردن تشک کشتی، به عنوان سالن تمرین استفاده کرد و هم رستوران که کنار کمپ تیم‌های ملی و ساختمان فدراسیون افتتاح شد. درحالی‌که فدراسیون کشتی دو مجموعه دیگر را هم در دست ساخت دارد؛ موزه کشتی و انیستیو، که طی چند ماه آینده به زیر ساخت‌های کشتی اضافه می‌شوند. این ساخت و سازها درحالی با شدت در کشتی انجام می‌شود که ورزش کشور به خصوص فوتبال این روزها درگیر کمبود زیرساخت هستند.
 
توقع از مدیریت را بالا ببریم
رئیس فدراسیون کشتی در مراسم تقدیر از قهرمانان با سخنرانی در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی از کمبود بودجه ورزش گلایه کرد. با این بودجه ما خیلی مدال گرفتیم اما در ادامه مسیر با این بودجه دولت دیگر نمی‌شود، کاری کرد. نزدیک ۱۰۰میلیارد وزارت ورزش به ما بودجه می‌دهد. مقدار زیادی هم خودمان درآمدزایی کردیم اما واقعاً کفاف کار در کشتی را نمی‌دهد. هفته پیش ۴۰ نفر به اسپانیا فرستادم، فقط بلیت هر نفر ۱۳۵میلیون شد. هر شب هم بابت هر نفر ۲۴۰یورو برای هتل دادیم. این فقط یک اعزام ما بود. ما ۶۰ اعزام در سال داریم. دعوای من با وزارت و کمیته همیشه سر این بود که پول کشتی را بدهید. خیلی از رؤسای فدراسیون‌ها ۲ سال مانده به المپیک وزیر را گول می‌زنند و می‌گویند ما مدال می‌گیریم تا بودجه‌شان را سریع بگیرند اما همیشه کشتی در المپیک مدال‌آور بوده است.» دبیر با اشاره به ساخت‌وسازهای فدراسیون کشتی در این چند سال اخیر ادامه داد: «آن‌قدر باید توقع از مدیریت را در کشتی بالا ببریم تا نفر بعدی یا همین راه را ادامه بدهد یا جرأت نکند بیاید. باید از حق بچه‌ها دفاع کنم. مثلاً ۸۰سکه به قهرمانان می‌دهند سکه ۴۰میلیون است اما ۵میلیون حساب می‌کنند؛ این خیلی کم‌لطفی است. کمیته المپیک کار خوبی کرد که ۱۰ میلیارد همانجا به قهرمانان داد. البته اشتباهی مالیات کم کردند اما پاداش مالیات ندارد و قرار است این مشکل حل شود.» رئیس فدراسیون کشتی همچنین گفت: «ما مثل فوتبال و والیبال یک فدراسیون نیستیم و آزاد و فرنگی هر کدام یک فدراسیون هستند. وقتی کشتی مدال می‌آورد باید به آن برسید. دوستان می‌گویند خوب سازندگی کردید، باید کار کنیم و منتی هم نگذاریم. اگر نشده قبلی‌ها نکردند. در این مملکت پول هست و می‌شود خیلی کارها کرد. حق مردم ما بیشتر از اینهاست.»

 

تقدیر از صادق بیت‌سیاح
رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس و قهرمانان مسابقات نوجوانان و جوانان جهان از صادق بیت‌سیاح قهرمان پرتاب نیزه بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ که به بهانه شادی با پرچم حضرت‌ام‌البنین(س) مدال طلایش با اعلام دیسکالیفه توسط مسئولان برگزاری مسابقات، پس گرفته شد، تقدیر کرد.  صادق بیت‌سیاح در پارالمپیک توکیو مدال نقره پرتاب نیزه را به دست آورده بود.

 

برش

قالیباف: ورزش یک پدیده اجتماعی و صنعت است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران گفت: «در ایام برگزاری المپیک تا کشتی‌گیران روی تشک نرفتند مردم دمغ بودند و کشتی‌گیران شادی و نشاط را به ارمغان آوردند. از برادر عزیزم علیرضا دبیر تشکر می‌کنم از این باب که وصیت‌های شهدا را نقشه راهش قرار داد؛ شهید طهرانی‌مقدم به عنوان پدر موشکی می‌گفت که فقط انسان‌های ضعیف به اندازه امکانات‌شان کار می‌کنند و رزمنده و مدیر کسی است که بیش از امکاناتی که دارد، کار کند و امروز ما این نوع مدیریت را در فدراسیون کشتی می‌بینیم. از آقای دبیر تشکر می‌کنم که فرهنگ ملی و پرچم عزیز ما، اسلامیت و دینی بودن ما و همچنین فرهنگ شهدای ما را با افتخار سر دست می‌گیرد و علیرغم اینکه موج‌ها و فراز و نشیب‌هایی وجود دارد اما از مسیر منحرف نمی‌شود.» قالیباف ادامه داد: «ورزش بدون شک یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم ما است ولی ما مسئولان و سیاست‌گذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است؛ باید باور کنیم که امروز در دنیا وقتی از پیشرفت حرف زده می‌شود، یکی از شاخص‌ها و نمادهای آن حضور در عرصه‌های بین‌المللی و میزان موفقیت کشورها در این عرصه است و امروز تجربه و علم این را ثابت کرده است. باید فهم و درک درستی نسبت به این موضوعات داشته باشیم.»

 

برش

وزیر ورزش: کشتی ایران در دنیا بهترین است

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمانان کشتی با تمجید دوباره از فدراسیون کشتی گفت: «در طول دوران تاریخ المپیک همیشه بخش عمده‌ای از مدال‌هایی که گرفته‌ایم از کشتی بوده‌ است. کاری که حالا در کشتی می‌شود، اقدامات زیربنایی است و کارهای جدیدی که در کشتی شروع می‌شود در حوزه نرم‌افزار  و هوش مصنوعی است.» دنیامالی ادامه داد: «کشتی ایران می‌تواند در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد که دارد. فکر می‌کنم کشتی با این اقدامات در چند سال آینده جزو فدراسیون‌های برتر جهانی‌ای خواهد بود که می‌تواند کشتی را به صورت علمی و با استفاده از فضای نرم‌افزاری چه در ایران و چه در خارج از کشور توسعه دهد.» او با اشاره به افتتاح چند مجموعه دیگر در فدراسیون کشتی و مشکلات به وجود آمده در فوتبال گفت: «این تصور که ما زیرساخت‌های لازم را نداریم، درست نیست. آن چیزی که ما در زیرساخت‌ها با  آن مواجه هستیم، موضوع نگهداری درست است. هر روز استانداردها تغییر پیدا می‌کند. اماکن ورزشی طبق چهارچوب‌های فدراسیون‌های جهانی، باید به‌روز شوند. ما این کار را شروع کرده‌ایم. در بحث فوتبال هم اتفاق افتاده است. اماکن خوبی داریم و مشکلات چمن را می‌توان حل کرد و بشدت دنبال آن هستیم و این تعهد را به همه ورزشدوستان می‌دهم. در فوتبال، فضای ورزشی استادیوم‌ها را به باشگاه‌ها می‌دهیم تا کار نگهداشت آنها را انجام دهند. البته نظارت هم خواهیم کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی