صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

اخبار

رقابت ساحلی‌بازان در ترکیه
ساحلی‌بازان ایران از امروز با شروع رقابت‌ها در تور پرو بالیکسیر ترکیه دست به توپ می‌شوند. تیم‌ ملی والیبال ساحلی ایران یک با ترکیب ابوالحسن خاکی‌زاده-سینا شوکتی  و ایران دو با ترکیب امیرعلی قلعه‌نویی وحبیب ناصری راهی شهر بالیکسیر ترکیه  شدند و از امروز در جدول اصلی به مصاف رقبا می‌روند. مسابقات جدول مقدماتی امروز با حضور 16 تیم به صورت تک‌حذفی برگزار می‌شود  و چهار تیم به جدول اصلی رقابت‌ها صعود می‌کنند. رقابت‌های جدول اصلی فردا با حضور 16تیم از جمله ایران برگزار می‌شود. مازیار هوشمند و عبدالرئوف بستگانی مربیان و شهرام عظیمی سرپرست ساحلی‌بازان ایران را  در این مسابقات
همراهی می‌کنند.
 

فرجی سرمربی تیم ملی اپه شد
مهدی فرجی سرمربی سابق تیم ملی اپه دوباره به تیمش برگشت. فرجی دو سال پیش بعداز بازی‌های کشورهای اسلامی استعفا داد و برای مربیگری به چین رفت. اوکه  چند ماهی است به تهران برگشته، با توافق با فدراسیون  شمشیربازی دوباره سرمربی تیم ملی اسلحه اپه مردان شد و از اول مهرماه کارش را شروع می‌کند. مهدی فرجی دلیل برگشتش را کمک به تیم ملی اپه دانست.


ترکیب جودوکاران جهانی
مشخص شد
 تیم جودوی جوانان ایران با ترکیب پنج‌نفره در مسابقات جهانی تاجیکستان حضور پیدا می‌کند.این رویداد روزهای ۱۱ تا ۱۵مهرماه به میزبانی تاجیکستان و در شهر دوشنبه برگزار می‌شود که تیم جوانان با ترکیب الیاس پرهیزگاری، امیرعباس چوپان، علیرضا نیک‌سرشت، محمدمهدی مظلوم و عباس موحد در تاجیکستان حاضر می‌شود.
 

 چین و ازبکستان میزبانان مسابقات ۲۰۲۵ کاراته
میزبانان دوره بعدی مسابقات قهرمانی  کاراته آسیا در رده‌های  پایه و بزرگسالان مشخص شد. کنگره آسیا، شهر چنگدو یا هانگژو چین را به عنوان میزبان بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای آسیا 2025 معرفی کرد. همچنین مقرر شد بیست‌ویکمین دوره مسابقات بزرگسالان آسیا و چهارمین دوره مسابقات پاراکاراته در سال 2025  هم در شهر تاشکند ازبکستان  برگزار می‌شود.


اردوی دارت برای قهرمانی آسیا
چهارمین اردوی تیم‌ ملی دارت برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا(تایوان) در مشهد آغاز شد. ابوالفضل زارع، حسین اعرابی، ابراهیم قنبری، مهرداد سیفی، الهام نیکخواه، شهلا رواجی، فاطمه صادقی، ماهور رجبی و زینب زارع اردونشنیان این تیم هستند. مسابقات قهرمانی آسیا ماه آینده در تایوان برگزار می‌شود.
 

آغاز تمرینات بسکتبال با ویلچر جوانان
سومین اردوی تیم بسکتبال با ویلچر جوانان در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون 13مهرماه آغاز می‌شود. این تیم برای حضور در مسابقات آسیا و اقیانوسیه  در تایلند خود را آماده می‌کند و امیرمحمد کلیداری، فؤاد مظفری‌افخم، الیاس مرتضی‌مقدم، محمدطاها یارمحمدی، امیرمهدی یوسفی، امیررضا مرادی، ابوالفضل جلایی، امیرمهدی مهرابی، حیدرعلی واعظ، امیرحسین بابا، ابوالفضل کوه‌پیما، ابوالفضل بدیعی، رضا نیک‌سیرت و یاسین عقیلی ملی‌پوشانی هستند که زیر نظر کادرفنی تا 23مهرماه در کمپ تیم‌های ملی تمرین می‌کنند.


برد شطرنج در المپیاد جهانی
تیم ملی شطرنج مردان و بانوان ایران سومین پیروزی‌اش در المپیاد جهانی شطرنج را جشن گرفتند. دور چهارم چهل و پنجمین المپیاد جهانی شطرنج به میزبانی مجارستان با حضور نزدیک به ۲۰۰ کشور در حالی برگزار شد که نمایندگان کشورمان مقابل تیم‌های اندونزی و دانمارک صاحب برتری شدند. ایران در دور چهارم مقابل دانمارک دست‌ به مهره شد که در نهایت با دو پیروزی پویا ایدنی و بردیا دانشور و دو تساوی پرهام مقصودلو و محمدامین طباطبایی با نتیجه ۳ بر یک دانمارک را شکست دادند. تیم مردان در دور اول و دوم برابر تیم‌های مالزی و پرتغال به برتری رسیدند اما در دور سوم برابر گرجستان متوقف شدند. تیم ملی بانوان کشورمان مقابل تیم اندونزی با نتیجه ۳/۵ بر ۰/۵ پیروز شد. مبینا علی‌نسب، ستایش‌کریمی و وصال حامدی‌نیا در این دیدار رقبای خود را شکست دادند و تنها تساوی دور چهارم را پروا بهزاد نظیف رقم زد. تیم بانوان ایران در سه دور گذشته برابر قبرس و السالوادور به برتری رسیده و یک شکست نیز برابر ترکیه متحمل شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی