صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

موناکو - بارسلونا را از دست ندهید

مبارزه شکست‌ناپذیران

بازی امشب موناکو و بارسلونا در ورزشگاه لویی دوم صحنه مبارزه دو تیمی است که تا اینجای فصل شکست‌ناپذیر بوده‌اند، هر دو فصل قبل در لیگ خود نایب قهرمان شده‌اند و با شروعی امیدوارکننده امید دارند این فصل یک رتبه بالاتر بروند.
زیر نظر آدی هوتر همه چیز در موناکو سر جایش است که فصل قبل تنها پاری‌سن‌ژرمن را بالاتر از خود در لیگ یک دید. آغاز بدون باخت تیم با پیروزی 3 بر صفر این هفته برابر اوسر به چهار بازی رسید و مربی اتریشی بعد از یک ساعت تکلیف بازی را روشن دید؛ چند تا از بازیکنان خود را برای مسابقه با بارسلونا تعویض کرد و استراحت داد، هرچه باشد رقیب امشب خیلی با تیم‌های داخلی فرق دارد. موناکو که با 10 امتیاز مثل مارسی تنها پاری‌سن‌ژرمن 12 امتیازی را بالاتر از خود می‌بیند، در مرحله لیگ در لیگ قهرمانان این فصل در زمین خود از بنفیکا و استون ویلا هم پذیرایی می‌کند و به ورزشگاه اینترمیلان و آرسنال هم می‌رود.
اگرچه حریف امشب فرم فوق‌العاده‌ای دارد اما سابقه موناکو که در 9 بازی آخرش مقابل رقبای اسپانیای هفت پیروزی به دست آورده، به آنها اعتماد به نفس بالایی می‌دهد هر چند رکورد خانگی ناامیدکننده‌ای دارند و هفت بازی پیاپی در لویی دوم باخته‌اند؛ سابقه ندارد که تیمی هشت بازی پیاپی در خانه‌اش شکست خورده باشد.
هوتر امیدوار است ذهنیت تیم نسبت به مرتبه قبلی حضور در لیگ قهرمانان در سال 2018 تغییر زیادی کرده باشد که در آن سال برای دومین بار پیاپی از مرحله گروهی حذف شدند. رکورد کلی تیم در لیگ قهرمانان فوق‌العاده است؛ آنها تنها 9 بار در لیگ قهرمانان حاضر بوده‌اند که یک بار به فینال رسیده‌اند، سه بار تا نیمه نهایی و یک‌بار تا یک‌چهارم نهایی پیش رفته‌اند. موناکو تنها یک‌بار در سال 1993 با بارسلونا روبه‌رو شده که تیم کاتالان رفت و برگشت برنده شد.
تیم هانسی فلیک به دنبال سومین پیروزی در سومین بازی با موناکو در آغاز بیست و یکمین حضور متوالی‌اش در لیگ قهرمانان است اما به خاطر حفظ اعتبار باشگاه باید نسبت به سال‌های اخیر پیشرفت نشان دهند. بارسلونا بعد از قهرمانی سال 2015 تنها یک‌بار از یک‌چهارم نهایی فراتر رفته و دو بار در سال‌های 2021 و 2022 از مرحله گروهی حذف شده است. در حالی که در 15 دوره بین سال‌های 1999-2015 ده‌بار حداقل تا نیمه‌نهایی بالا رفته بودند.
موناکو شاید حریف اول ایده‌آلی برای بارسلونا نباشد چون این تیم در 9 بازی آخرش در فرانسه تنها دو تا را برده که یکی از آنها در یک‌چهارم نهایی فصل قبل برابر پاری‌سن‌ژرمن بود که بعد از پیروزی در پاریس در خانه شکست خوردند و حذف شدند.
آبی‌اناری‌ها البته در سال‌های اخیر شروع فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و در سه تا از چهار فصل گذشته پنج گل به فرانس واروژ، ویکتوریا پلژن و آنتورپ زده‌اند. تیم فلیک این فصل لالیگا را عالی شروع کرده و قبل از سفر به جنوب فرانسه در دربی کاتالونیا 4 بر یک خیرونا را در خانه‌اش شکست دادند تا از پنج بازی 15 امتیازی شوند و مقتدرانه با 17 گل زده در صدر بتازند که لامینه یامال دو تا از آنها را در این بازی زد.

 

اخبار تیمی

موناکو می‌تواند از لامینه کامارا استفاده کند بعد از آنکه با مصدومیت گردن در بازی با اوسر با برانکارد به بیرون زمین انتقال یافت اما ادان دیوپ و رادوسلاو مایچکی به این بازی نمی‌رسند. هوتر برای بازی لانس قبل از تعطیلات ملی هشت تغییر در تیمش ایجاد کرد اما برای بازی با اوسر همان ترکیبی را به زمین فرستاد که لیون را شکست داده بود این یعنی دستش برای تغییر در صورت لزوم باز است.
خبر بد برای بارسلونا بعد از پیروزی درخشان یکشنبه‌شب مصدومیت همسترینگ دنی اولمو بود که تا حدود یک ماه نمی‌تواند بازی کند و گزینه‌های فلیک در خط میانی را کم می‌کند. اولمو نفر آخر فهرست مصدومان فلیک است که شامل فرمین لوپس، گاوی، فرانکی دیونگ و آندرس کریستنسن هم می‌شود. رونالد آرائوخو هم مصدوم است اما اگر بود هم به علت اخراج مقابل پاری‌سن‌ژرمن در بازی فصل قبل نمی‌توانست بازی کند.
روبرت لواندوفسکی از زمان آمدن به بارسلونا هشت گل در لیگ قهرمانان زده تا آمارش در این رقابت‌ها را به 94 گل برساند، او می‌خواهد در مرحله لیگ سومین بازیکنی شود که صد گل در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا زده است.

جستجو
آرشیو تاریخی