کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی تسهیل خواهد شد

«سعید پورابوالقاسم»، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گویی با اشاره به تدوین مقررات‌ برای تسهیل و تقویت حضور کسب و کارهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی، خبر از حمایت و هدایت طرح‌های نخبگان این حوزه برای ایجاد هم‌افزایی با نسل جوان و متخصصان در حوزه هوش مصنوعی داده است.
پورابوالقاسم درباره اقدام‌های مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش ظرفیت‌های فرهنگ و هنر ایرانی در عصر هوش مصنوعی گفت: در این راستا کارگروه تخصصی نخبگان و استادان دانشگاهی برای شناسایی مسائل و مشکلات و چشم‌انداز این حوزه تشکیل شده است. مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع تخصصی این حوزه در کشور است و خود را موظف می‌دانیم بر حسب مأموریت این مرکز اقدام‌هایی برای پاسخ به سؤالاتی همچون رابطه فناوری‌های نوین با فرهنگ و تمدن ایرانی چیست؟ و فناوری‌های هوش مصنوعی چگونه، به چه طریقی و در راستای کدام چشم‌انداز می‌توانند به اعتلای فرهنگ و تمدن ایرانی کمک کنند، پاسخ دهیم.
وی بیان کرد: از نخبگان دعوت می‌کنیم تا ایده‌ها و نظرهای خود را در قالب طرح ارائه دهند و برای اجرایی‌سازی، تصمیم‌گیری و تأثیرگذاری بهتر به این مرکز مشاوره دهند.
پورابوالقاسم خاطرنشان کرد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راهکارهای متخصصان و نخبگان در کنار سایر نهادها و دانشگاه‌های کشور برای توسعه و همگانی کردن هوش مصنوعی همکاری می‌کند و با همراهی ستاد عالی هوش مصنوعی، روباتیک و مرکز ملی فضای مجازی برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز همکاری لازم را خواهد داشت.
وی تدوین مقررات‌ به منظور تسهیل و تقویت حضور کسب و کارهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی، حمایت و هدایت از طرح‌های نخبگان این حوزه، شبکه‌سازی و کمک به جریان‌سازی فرهنگی فعالان و ظرفیت‌های فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های این نهاد برای اعتلای فرهنگ و هنر و ایجاد هم‌افزایی با نسل جوان و متخصصان در حوزه هوش مصنوعی و سواد فضای مجازی عنوان کرد.
پورابوالقاسم گفت: همچنین تشکیل کارگروه تخصصی استادان فرهنگ و رسانه برای تدوین و تنظیم دستورالعمل‌های اجرایی، گسترش ادبیات کسب و کارهای فرهنگی و هنری در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از طریق ایجاد بستر اقتصادی برای اصحاب هنر، امکان نشر و صادر کردن هنرهای ایجاد شده با فناوری‌های نوین، ایجاد بستر گفت‌و‌گو و آموزش برای انتقال و آگاهی فرهنگ ایرانی به نسل جوان برای شناخت تمدن و فرهنگ ایرانی از طریق تولید محتوا با کمک فناوری‌های نوین از دیگر برنامه‌های این نهاد است.
وی در پایان با اشاره به راهبری و هماهنگی رشد تولید محتوا و خدمات فرهنگی ایرانی اسلامی در فضای مجازی افزود: تدوین و اجرایی‌سازی ۵۰۰ محتوای چندرسانه‌ای برای گسترش شناخت مفاخر ایران و فراخوان جذب ایده‌ها از سوی اهل فن و دانش با محوریت درخشندگی فرهنگ و هنر ایرانی در فضای مجازی انجام خواهد شد./ ایرنا
جستجو
آرشیو تاریخی