فرهنگ

کتاب نصایح رهبر انقلاب به طلاب به چاپ پانزدهم رسید

کتاب «بدان، ایدَک‌الله» شامل نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به طلاب به تازگی توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ پانزدهم رسیده است.
این کتاب حاوی بیانات و توصیه‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در اهمیت توجه طلاب علوم دینی به وظایف و تکالیف فردی و اجتماعی در عصر انقلاب اسلامی است. سخنان رهبر انقلاب در این کتاب در سه فصل با عناوین «کلیات»، «شئون و وظایف طلبگی» و «تکالیف سنگین علما» گردآوری شده و شامل موضوعاتی چون «طلبه در تراز انقلاب اسلامی»، «مسئولیت‌های عمده یک روحانی»، «لزوم مقدم داشتن درس بر فعالیت‌های هنری»، «اهمیت فقاهت»، «اهمیت یادگیری فلسفه»، «تکلیف جامعه روحانیت»، «ضرورت و هدف از تبلیغ» و... است.
چاپ نخست این کتاب در زمستان ۱۳۹۵ عرضه شد و حالا چاپ پانزدهم آن با ۱۵۴ صفحه و شمارگان ۲ هزار نسخه عرضه شده است./مهر

 

پخش «یاد یار مهربان» در آستانه میلاد رسول اکرم(ص)

نخستین قسمت از مجموعه مستند موبایلی «یاد یار مهربان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «امیر تاجیک» در آستانه میلاد پیامبر رحمت(ص) و امام جعفر صادق(ع) پخش می‌شود.
تاجیک با اعلام این خبر افزود: کانال آی‌فیلم ۲ که دامنه مخاطبانش علاوه بر ایران در کشورهای فارسی‌زبان تاجیکستان و افغانستان است برای اولین پخش این مجموعه مستند در نظر گرفته شده، اگرچه متعاقباً شبکه ‌آی‌فیلم فارسی نیز این مستند را برای مخاطبانش پخش خواهد کرد.
«ایران زمین گهواره» نام نخستین قسمت از مجموعه مستند موبایلی «یاد یار مهربان» است که تجربه فیلمساز در اولین سفرش به شهر دوشنبه تاجیکستان و مراوده با مردم و هنرمندان این کشور را به تصویر می‌کشد./صبا

 

«اصغر عباسی» در جمع نامزدهای بهترین فیلم
و کارگردانی کانادا

فیلم تاریخی «ناسوخ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر عباسی به مرحله نهایی پنجمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم «هیومن» کانادا راه یافت. این فیلم اقتباسی سوررئال از کتابی با همین عنوان به قلم محمد رسولی است و داستانی عاشقانه، تراژیک و تأثیرگذار از ایران باستان را روایت می‌کند. اصغر عباسی در این‌باره گفت:«ناسوخ» تلاش می‌کند با استفاده از اِلمان‌های سوررئالیسم و فرم جذاب سینمایی، تاریخ چند هزار ساله ایران را با نگاهی نو به تصویر بکشد. در این دوره از فستیوال، بیش از ۱۰۰ فیلم از کشورهای مختلف شرکت داشتند که تنها ۱۰ فیلم به بخش نهایی راه یافتند. /صبا

جستجو
آرشیو تاریخی