جهان

کامرون با «اشباح هیروشیما» همراه می‌شود

جیمز کامرون» کارگردان مشهور سینما، حقوق کتاب بعدی «چارلز پلگرینو» با عنوان «اشباح هیروشیما» را خرید. این کتاب توسط انتشارات بلک استون در آگوست ۲۰۲۵ و در هشتادمین سالگرد استفاده امریکا از بمب اتم در سال ۱۹۴۵ منتشر خواهد شد.
کامرون قصد دارد کتاب «اشباح هیروشیما» و کتاب «آخرین قطار از هیروشیما»ی  پلگرینو را که سال ۲۰۱۵ منتشر شده در یک فیلم ترکیب و اقتباس کند و هر زمانی که تولید «آواتار» اجازه داد کار فیلمبرداری آن را شروع کند. عنوان این فیلم «آخرین قطار از هیروشیما» خواهد بود./مهر

 

ستاره سریال «وراثت»
از وخامت حال سینما
به دلیل هجوم فیلم‌های ابرقهرمانی می‌گوید

برایان کاکس، ستاره سریال «وراثت» در مصاحبه‌ای سینما را در «وضعیت بسیار بدی» دانست که در حال «فروپاشی است» و انگشت اتهام را به سوی آثار صرفاً سرگرم‌کننده کمپانی‌های بزرگی چون مارول و دی‌سی نشانه گرفت.
«سینما جایگاه خود را از دست داده و بخشی از این مسأله به خاطر عناصری همچون مارول، دی‌سی و امثال آن است. فکر می‌کنم سینما در حال فروپاشی است. شما دارید خط داستانی را از دست می‌دهید.» اینها را کاکس در جریان جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبرو اظهار داشت.
این بازیگر اسکاتلندی که خود با بازی در نقش یک دانشمند نظامی در جریان داستان فیلم «ایکس ۲: مردان متحد» شخصیت «ولورین» را خلق کرده است، حالا فیلم «ددپول و ولورین» از مارول را که به تازگی موفق به شکستن رکورد «جوکر» شده و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با رده سنی بزرگسال تبدیل شده به عنوان نمونه‌ای برای نابودی سینما می‌داند. /فارس

 

بری لارسون با نقش «الکترا» روی صحنه تئاتر می‌رود

بری لارسون، بازیگر برنده اسکار اولین بازی خود در وست‌اند را با احیای نمایشنامه «الکترا» اثر سوفوکل ایفا خواهد کرد.
در این نمایشنامه که توسط تراژدی‌دان یونان باستان در حدود ۴٢٠ سال قبل از میلاد مسیح نوشته شده است، «الکترا» و برادرش از مادرشان و پدرخوانده‌شان به خاطر کشتن پدرشان انتقام می‌گیرند.
کارگردانی این تئاتر برعهده دانیل فیش خواهد بود که «اوکلاهما» را نیز در وست‌اند روی صحنه برده، همچنین نمایش او در جوایز «تونی» و «اولیویه» برنده بهترین احیای موسیقی شد.
نمایش «الکترا» از ١٣ تا ١٨ ژانویه ٢٠٢۵ در سالن تئاتر رویال در برایتون افتتاح می‌شود و سپس از ٢۴ ژانویه تا ١٢ آپریل روی صحنه سالن تئاتر دوک یورک در لندن می‌رود./برنا

جستجو
آرشیو تاریخی