دختران مقتول از قصاص مادرشان گذشتند

کامران علمدهی/ زن جوان که متهم است با شلیک دو گلوله، شوهرش را به قتل رسانده در حالی محاکمه شد که دخترانش از قصاص او گذشت کردند.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از شهریور سال 1401 با کشف جسد مرد55 ساله‌ای پشت فرمان خودرواش در جاده منتهی به فرودگاه امام(ره) آغاز شد. پس از حضور مأموران و بررسی‌های اولیه مشخص شد که مقتول با شلیک دو گلوله به قتل رسیده است. با شناسایی هویت مقتول مشخص شد وی با همسرش اختلاف شدید داشته و چند باری هم تا مرز طلاق پیش رفته‌اند.
مأموران در گام بعدی به بررسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه و مسیرهای منتهی به کشف جسد پرداختند و دریافتند یک زن که ماسک برصورت داشت و از نظر جثه به همسر مقتول شبیه بود در محل حادثه از خودرو قربانی پیاده شده و گریخته است.
با کشف این سرنخ همسر مقتول تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل شوهرش اعتراف کرد. زن جوان گفت: شوهرم مرد بداخلاقی بود و سر هر موضوعی با من دعوا می‌کرد. در طول این سال‌ها فقط به خاطر دو دخترم با او زندگی می‌کردم. اما بالاخره تصمیم گرفتم از او جدا شوم.
شوهرم وقتی فهمید کتکم زد و با تهدید منصرفم کرد. با این حال اخلاق او هر روز بدتر می‌شد تا اینکه از طریق یک از دوستانم با فروشنده اسلحه آشنا شدم و یک کلت کمری را به قیمت 11میلیون تومان خریداری کردم.
وی افزود: شب حادثه شوهرم می‌خواست بسته‌ای را به دوستش برساند. من هم با او سوار ماشین شدم. هوا تاریک بود که در یک لحظه کلت را از کیفم بیرون آوردم و به او شلیک کردم. سپس از ماشین پیاده شدم و به خانه برگشتم.
با اعترافات صریح متهم پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در این میان دو دختر قربانی که تنها ولی دم او بودند بدون قید و شرط از قصاص گذشتند.به این ترتیب زن 45ساله از جنبه عمومی جرم و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی از خود دفاع کرد.در ابتدای این جلسه متهم به جایگاه رفت و گفت: من شوهرم را نکشتم و قبلاً تحت فشار روانی به قتل اعتراف کردم.قاضی گفت: تو در اعترافات اولیه گفته بودی دو تیر به سر شوهرت شلیک کردی. کارشناسان نیز تأیید کرده‌اند دو تیر از پشت سر به شوهرت شلیک شده و پوکه‌ها نیز در صندلی عقب پیدا شده است. این موضوع نشان می‌دهد قاتل روی صندلی عقب نشسته بوده که با اعترافات شما همخوانی دارد. چه دفاعی داری؟
متهم گفت: من به شوهرم شلیک نکردم و بی‌گناه هستم. وقتی وی برای آخرین دفاع به جایگاه رفت، گفت: من بی‌گناهم اگر چند سال بعد قاتل شوهرم پیدا شد چه پاسخی به من می‌دهید؟
در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی