5 ماه مهلت برای نجات از مجازات مرگ

مرضیه همایونی/ مرد محکوم به مرگ که دوبار برای اجرای حکم پای چوبه دار رفته در صورت پرداخت دیه به اولیای دم به زندگی باز خواهد گشت.
به گزارش «ایران»؛ رسیدگی به این پرونده از 16 آذر سال 92 و به دنبال گزارش تیراندازی مرگبار در رباط کریم آغاز شد. با حضور تیم جنایی در محل، دوست مقتول که در صحنه حضور داشت، جزییات تیراندازی مرگبار را برملا کرد: دوستم با قاتل مراوده مالی داشت و شریک بودند. اما مدتی بود که باهم به اختلاف برخورد کرده بودند. مقتول از او طلب داشت  شب حادثه به همراه مقتول به سراغ قاتل رفتیم تا در مورد بدهی با او صحبت کنیم.
وقتی در خانه را باز کرد  بعد از دقایقی صحبت کردن عصبانی شد و به داخل خانه رفت و با اسلحه‌ای به خیابان آمد و شروع به تیراندازی کرد و دوستم را کشت.
با اطلاعاتی که دوست مقتول در اختیار تیم تحقیق قرار داد، هویت قاتل شناسایی شد و در حالی که عامل جنایت متواری بود، تحقیقات برای دستگیری او ادامه داشت. تا اینکه کارآگاهان موفق شدند ردی از متهم بدست آورند و او را در مخفیگاهش بازداشت کنند.
عامل جنایت در تحقیقات گفت: مدتی بود که بدهی بالا آورده بودم و شرایط مالی خوبی نداشتم. واقعاً از نظر مالی مشکل داشتم و مقتول هم مدام درباره طلبش صحبت می‌کرد. شب حادثه که به مقابل خانه‌مان آمدند عصبانی شدم و به داخل خانه رفتم و با اسلحه‌ای که دوستم به امانت به من داده بود تیراندازی کردم. من نمی‌خواستم او را به قتل برسانم؛ فقط می‌خواستم، او را بترسانم تا مدتی سراغم نیاید.با اعتراف قاتل وی محاکمه و به قصاص محکوم شد. در حالی که وی  دو سال قبل پای چوبه دار رفت اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.
 او هفته گذشته نیز برای اجرای حکم به محوطه زندان رجایی شهر منتقل شد اما بازهم از خانواده مقتول مهلت گرفت و اولیای دم با توجه به توبه وی و اینکه در زندان اقدام به حفظ قرآن و انجام کارهای خداپسندانه کرده بود اعلام کردند به شرطی که در مدت 5 ماه بتواند دیه مورد نظر آنها را فراهم کند وی را خواهند بخشید.
جستجو
آرشیو تاریخی