حوادث جهان

9 کشته
در آتش‌سوزی بازار مکزیک

حمله گروهی از مردان نقابدار به بازاری در شهر «تولوکا» در مرکز مکزیک 9 کشته برجا گذاشت.
به گزارش الجزیره، مقامات ایالتی مکزیک تأیید کرده‌اند هشت نفر بر اثر تیراندازی و آتش‌سوزی در محل و یک نفر در بیمارستان جان باخته‌اند. سه تن از قربانیان کمتر از ۱۸ سال سن داشتند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. این بازار دومین بازار بزرگ مکزیک است که روزانه حدود ۲۶ هزار بازدیدکننده دارد.
 

مرد جنایتکار
مغز همسرش را خورد

یک مرد مکزیکی که اقدام به کشتن همسر خود کرده و مغزش را هم خام خورده بود، توسط پلیس این کشور دستگیر شد.
به گزارش رسانه‌های عربی این مرد ۳۵ساله‌ از جمجمه‌ همسرش به عنوان جاسیگاری استفاده کرد.
قاتل در جلسات بازجویی به پلیس گفت: شیطان از من خواست تا همسرم را بکشم. همسرم دو سال از من بزرگ‌تر بود، من او را کشتم و دو روز بعد با یکی از دختران همسرم که از شوهر سابقش بود، تماس گرفتم و به جنایت اعتراف کردم. مادر مقتول خواستار اجرای عدالت شد. او گفته فرزندان دخترم بارها شاهد بدرفتاری این مرد با مادرشان بودند.
 

مرگ 60 هزار نفر
در اروپا بر اثر گرما
بر اساس آخرین گزارش دو مؤسسه فرانسوی و اسپانیایی در تابستان سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) بیش از ۶۰ هزار نفر در اروپا بر اثر گرما جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش یورونیوز، نشریه «نیچر مدیسن» در گزارشی با اشاره به این موضوع خواستار تلاش مضاعف برای مقابله با امواج گرمای پیش‌رو شده است.
برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان مؤسسه فرانسوی تحقیقات سلامت و مؤسسه سلامت جهانی «بارسلون» نشان می‌دهد که بدون واکنش مؤثر، این قاره تا سال ۲۰۳۰ میلادی با بیش از ۶۸ هزار مرگ ناشی از گرما در تابستان و بیش از ۹۴ هزار مرگ تا سال ۲۰۴۰ میلادی مواجه خواهد شد.
تابستان سال گذشته میلادی گرم‌ترین تابستان ثبت شده در اروپا بود که با موج گرمای بی‌سابقه رکورد دما، خشکسالی و آتش‌سوزی جنگل‌ها را شکست.

جستجو
آرشیو تاریخی