در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»؛

زارع‌پور: تلاش دولت برای پرتاب ماهواره‌های سنگین‌تر/ دولت سیزدهم رکورد می‌زند

سیاست

64890
زارع‌پور: تلاش دولت برای پرتاب ماهواره‌های سنگین‌تر/ دولت سیزدهم رکورد می‌زند

عیسی زارع پور گفت: به طور کلی ۱۳ پرتاب از زمان فضایی شدن کشور انجام شده که اگر در دولت سیزدهم یک یا دو پرتاب دیگر انجام شود، رکورد کل تاریخ فضایی کشور را ثبت خواهیم کرد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار ایران آنلاین گفت: بحث توسعه صنعت فضایی کشور با شتاب در دولت سیزدهم دنبال می‌شود. سال گذشته پرتاب‌های متعددی داشتیم. لازم به ذکر است که از ابتدای دولت سیزدهم تا به الان ۱۲ پرتاب داشته‌ایم که معادل پرتا‌ب‌های سه دولت پیش از دولت سیزدهم است.

وی در ادامه اظهار کرد: به طور کلی ۱۳ پرتاب از زمان فضایی شدن کشور انجام شده بود که اگر در دولت سیزدهم یک یا دو پرتاب دیگر انجام بدهیم رکورد کل تاریخ فضایی کشور را ثبت خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: تاکنون ما در مدار لئو و ۵۰۰ کیلومتری بودیم. در سال گذشته به مدار ۷۵۰ کیلومتری و مدار بیضوی ۱۱۰۰ کیلوتری دست پیدا کردیم. همچنین ماهواره‌های صد کیلویی در مدار قرار گرفتند. 

زارع پور خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که با کمک همکاران در وزارت دفاع، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح که زحمت بحث پرتابگر را می‌کشند پرتابگرها به لایه‌های بالاتری دست پیدا کنند و هم بتوانند ماهواره‌های سنگین‌تری را حمل کنند.

وی ادامه داد: در بخش ماهواره سازی هم در تلاش هستیم که ماهواره‌های سنگین‌تر و سنجشی بسازیم. هم پرتابگر و هم ماهواره‌ها سنگین‌تر بشوند و دقت‌شان بالاتر برود تا بتوانیم نیاز کشور را در حوزه داده‌های فضایی برطرف کنیم.

 

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست