به گزارش «ایران»؛

دلایلی که می‌توانید برای آن‌ها به فواد ۱۲۸ زنگ بزنید

جامعه

124058
دلایلی که می‌توانید برای آن‌ها به فواد ۱۲۸ زنگ بزنید

مردم به هر اداره‌ای که مراجعه می‌کنند و با مواردی مانند بدرفتاری کارمند، غیبت کارمند از پشت میز، صرف صبحانه در وقت اداری یا هر رفتاری که موجب اتلاف وقت مراجعه‌کننده شود، مواجه شدند، می‌توانند با شماره‌گیری ۱۲۸ با مرکز تماس ما ارتباط بگیرند.

ایران آنلاین: رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه برای این سامانه هفت معیار مشخص در نظر گرفته‌ شده است، می‎گوید: «طی سال‎ها نظام اداری چنین سامانه ای نداشتیم که مردم شکایت کنند و مدیری به علت عدم پاسخگویی درست به ارباب رجوع برکنار شود. به همین دلیل مردم، مواردی که به انضباط کارکنان باز می‎گردد را می‎توانند با فواد ۱۲۸ درمیان بگذارند. به عنوان مثال، مردم به هر اداره‌ای که مراجعه می‌کنند و با مواردی مانند بدرفتاری کارمند، غیبت کارمند از پشت میز، صرف صبحانه در وقت اداری یا هر رفتاری که موجب اتلاف وقت مراجعه‌کننده شود، مواجه شدند، می‌توانند با شماره‌گیری ۱۲۸ با مرکز تماس ما ارتباط بگیرند. همکاران ما بلافاصله موضوع را پیگیری می‌کنند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد، بالغ بر ۹۸ درصد دستگاه‌های اجرایی در تماس‌های تلفنی پاسخگو نیستند.»

داودی با اشاره به موارد بعدی برای طرح شکایت مردمی، توضیح می‎دهد: «حواله کردن کار به روزهای آتی که در نظام اداری ما به وفور دیده می‎شود و به مراجعه کننده می‎گویند: «برو فردا بیا» و نمی‎گویند، فرد مشخصاً باید چه کار کند. نحوه ارائه خدمت و سامانه‌ها مبهم است و شهروند در سازمان باید خودش بچرخد تا شخصی جواب‌شان را دهد. برخی ادارات دیر باز می‎شوند و زود بسته و مردم همین موضوع را هم می‎توانند به سامانه گزارش دهند. بحث کرامت انسانی و به طورکلی مسائلی که به شکل، کیفیت و نحوه ارائه خدمت مرتبط است را در سامانه فواد ۱۲۸ به آن می‎پردازیم. معتقدم، اگر این چند معیار به درستی انجام شود، حدود ۸۰ درصد مردم از دریافت خدمات راضی هستند.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه