به گزارش «ایران»؛
دلایلی که میتوانید برای آنها به فواد ۱۲۸ زنگ بزنید
جامعه
124058
مردم به هر ادارهای که مراجعه میکنند و با مواردی مانند بدرفتاری کارمند، غیبت کارمند از پشت میز، صرف صبحانه در وقت اداری یا هر رفتاری که موجب اتلاف وقت مراجعهکننده شود، مواجه شدند، میتوانند با شمارهگیری ۱۲۸ با مرکز تماس ما ارتباط بگیرند.
ایران آنلاین: رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریتهای اداری سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه برای این سامانه هفت معیار مشخص در نظر گرفته شده است، میگوید: «طی سالها نظام اداری چنین سامانه ای نداشتیم که مردم شکایت کنند و مدیری به علت عدم پاسخگویی درست به ارباب رجوع برکنار شود. به همین دلیل مردم، مواردی که به انضباط کارکنان باز میگردد را میتوانند با فواد ۱۲۸ درمیان بگذارند. به عنوان مثال، مردم به هر ادارهای که مراجعه میکنند و با مواردی مانند بدرفتاری کارمند، غیبت کارمند از پشت میز، صرف صبحانه در وقت اداری یا هر رفتاری که موجب اتلاف وقت مراجعهکننده شود، مواجه شدند، میتوانند با شمارهگیری ۱۲۸ با مرکز تماس ما ارتباط بگیرند. همکاران ما بلافاصله موضوع را پیگیری میکنند. بررسیهای ما نشان میدهد، بالغ بر ۹۸ درصد دستگاههای اجرایی در تماسهای تلفنی پاسخگو نیستند.»
داودی با اشاره به موارد بعدی برای طرح شکایت مردمی، توضیح میدهد: «حواله کردن کار به روزهای آتی که در نظام اداری ما به وفور دیده میشود و به مراجعه کننده میگویند: «برو فردا بیا» و نمیگویند، فرد مشخصاً باید چه کار کند. نحوه ارائه خدمت و سامانهها مبهم است و شهروند در سازمان باید خودش بچرخد تا شخصی جوابشان را دهد. برخی ادارات دیر باز میشوند و زود بسته و مردم همین موضوع را هم میتوانند به سامانه گزارش دهند. بحث کرامت انسانی و به طورکلی مسائلی که به شکل، کیفیت و نحوه ارائه خدمت مرتبط است را در سامانه فواد ۱۲۸ به آن میپردازیم. معتقدم، اگر این چند معیار به درستی انجام شود، حدود ۸۰ درصد مردم از دریافت خدمات راضی هستند.»
انتهای پیام/