رئیس سازمان نوسازی مدارس:

۳۹ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه به بهره‌برداری رسید

جامعه

133999
۳۹ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه به بهره‌برداری رسید

رئیس سازمان نوسازی مدارس از احداث ۳۹ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: این واحدهای آموزشی در سال تحصیلی جاری تکمیل و برای بهره‌برداری تحویل آموزش و پرورش شد.

ایران آنلاین: حمیدرضا خان محمدی روز جمعه افزود: این تعداد فضای آموزشی و ورزشی با هدف ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل این گروه از دانش‌آموزان همراه با سایرین در تمامی مدارس کشور ایجاد شده‌است.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره مشارکت خیرین نیک اندیش در ساخت و تحویل این تعداد فضای آموزشی ویژه، اظهار کرد: این فضای آموزشی در سراسر کشور شامل مدرسه ۶ کلاسه در مشهد، ۳ کلاس و ۶ کلاس ویژه مبتلایان اوتیسم در قوچان، ۶ کلاس در نیشابور، ۳ کلاس در چناران، مدرسه ۱۲ کلاسه در شیروان(خراسان شمالی) و ۳ کلاسه هامون در سیستان و بلوچستان و همچنین ۲ سالن ورزشی در شیروان خراسان شمالی و زابل در سیستان و بلوچستان احداث و به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه تحویل شده است.

وی با تأکید بر رویکرد عدالت‌محور و انسان‌دوستانه سازمان در توسعه فضاهای آموزشی افزود: تمامی مدارس جدید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که شرایط تحصیل دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه هم در کنار سایر دانش‌آموزان به شکل کاملاً استاندارد و مناسب فراهم باشد.

به گفته خان‌محمدی، این موضوع یکی از اصول قطعی وزارت آموزش و پرورش در طراحی فضاهای آموزشی آینده‌نگر و فراگیر است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اهمیت فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب‌ برای تحصیل این گروه از دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ایجاد کلاس‌های درس تخصصی، مسیرهای دسترسی مناسب، فضاهای توان‌بخشی و سالن‌های ورزشی استاندارد، نقشی مهم در ارتقای کیفیت یادگیری و رشد مهارت‌های فردی، اجتماعی و جسمانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ایفا می‌کند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی دقیق، روند توسعه فضاهای آموزشی مناسب‌سازی‌شده در تمام استان‌ها با سرعت قابل‌قبول و کیفیت مطلوب در حال اجراست و تلاش می‌کنیم تمامی پروژه‌های جدید با رعایت کامل اصول مدرسه‌سازی فراگیر ساخته شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارتقا زیرساخت‌های مناسب‌ در مدارس، گفت: توجه به تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان دارای معلولیت، نه یک رویکرد حمایتی، بلکه تعهدی عمیق به عدالت آموزشی و کرامت انسانی است؛ تعهدی که مسیر دستیابی به آینده‌ای برابر و شکوفایی استعدادهای پنهان و آشکار این عزیزان را هموار می‌سازد.

وی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز و همراهی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد: امیدواریم با ادامه این مسیر و هم‌افزایی دستگاه‌ها، شاهد توسعه روزافزون فضاهای آموزشی متناسب با نیاز همه دانش‌آموزان در سراسر کشور باشیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه