روایت تصویری منابع پاکستانی از دیدار پزشکیان-زرداری
چندرسانهای
156991
اسلامآباد - ایرنا - دفتر رئیسجمهوری پاکستان و حزب مردم پاکستان با انتشار مجموعهای از تصاویر و ویدئوها، دیدار و گفتوگوی «آصف علی زرداری» رئیسجمهوری پاکستان با «مسعود پزشکیان» را به نمایش گذاشتند؛ دیداری که در چارچوب سفر رسمی رئیسجمهوری اسلامی ایران به اسلامآباد و با هدف تقویت روابط دوجانبه و بررسی مسائل مورد علاقه مشترک انجام شد.
دفتر رئیسجمهوری پاکستان و حزب مردم پاکستان با انتشار مجموعهای از تصاویر و ویدئوها، دیدار و گفتوگوی مسعود پزشکیان با آصف علی زرداری را به نمایش گذاشتند.
به گزارش عصر سهشنبه خبرنگار ایرنا در اسلامآباد، همچنین این نهاد پاکستانی پس از این دیدار طی یک بیانیهای اعلام کرد که دیدار «مسعود پزشکیان» رئیسجمهوری اسلامی ایران با «آصف علی زرداری» همتای پاکستانی خود، از عزم دو کشور برای ورود به مرحلهای جدید از همکاریهای راهبردی حکایت دارد.
این بیانیه افزود: مسعود پزشکیان رئیسجمهوری اسلامی ایران در دیدار با آصف علی زرداری درباره روابط دوجانبه، صلح و امنیت منطقهای، توسعه اتصالهای ترانزیتی، همکاریهای اقتصادی و سایر موضوعات مورد علاقه مشترک گفتوگو کرد.
زرداری از پزشکیان در اولین سفر رسمی خود به پاکستان پس از تجاوز آمریکا به ایران، استقبال کرد و خاطرنشان کرد: این سفر نشان دهنده روابط برادرانه دیرینه بین دو کشور و تمایل به ماندن در کنار هم در دوران خوب و بد است.
وی امضای یادداشت تفاهم اسلام آباد را به همتای ایرانی خود تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری در سطح فنی به صلح دائمی در منطقه منجر شود.
رئیسجمهوری اسلامی پاکستان ضمن تاکید بر حمایت اصولی کشورش از صلح، ثبات، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اسلامآباد همواره از گفتوگو و دیپلماسی به عنوان مؤثرترین راهکار برای حل چالشهای منطقهای و بینالمللی حمایت کرده است.
به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز (سهشنبه) در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات کشورمان برای سفری یکروزه وارد اسلامآباد شد و در بدو ورود، مورد استقبال رسمی آصف علی زرداری، رئیسجمهور پاکستان و شهباز شریف، نخستوزیر این کشور قرار گرفت.
انتهای پیام/


