معاون رییس جمهور تاکید کرد؛

تحقق پیشرفت‌های نظامی کشور در نتیجه توجه به دانش و دانشمندان

فرهنگ

43743
تحقق پیشرفت‌های نظامی کشور در نتیجه توجه به دانش و دانشمندان

امروز سه‌شنبه، در مراسم اختتامیه جشنواره خوارزمی با اشاره به ویژگی‌های جامعه مهدوی معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: اگر در کشور در مباحث نظامی پیشرفت کرده‌ایم و به قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم ناشی از توجه به علم بوده و این پیشرفت‌ها دستاوردهای دانشمندان کشور است.

به گزارش گروه فرهنگ ایران آنلاین سید محمد حسینی امروز (سه شنبه) در مراسم اختتامیه جشنواره خوارزمی با اشاره به ویژگی‌های جامعه مهدوی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی بحث علم است. از لازمه‌های تشکیل مدینه فاضله، مدینه اخلاق، رفاه، آسایش و سلامت، علم و دانش است. در مدینه علم و دانش است که استعدادها شکوفا می‌شود و علم به اوج خود رسیده و آلام بشریت به پایان می‌رسد.

وی در این مراسم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، به پیشینه درخشان ملت ایران و مسلمانان اشاره کرد و گفت: در قرآن به موضوع علم تاکید و عالمان تکریم شده‌اند. اگر در کشور در مباحث نظامی پیشرفت کرده و به قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم، ناشی از دستاوردهای دانشمندان است.

معاون امور مجلس رییس جمهور اظهار داشت: اینکه عنوان کرده‌ایم در مرز دانش حرکت می‌کنیم، به این معناست که در مرزهای دانشِ امروز هستیم ولی علم تمام نمی‌شود و پایانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب به موضوع علم عنایت ویژه‌ای شده و به رغم تحریم‌ها و تهدیدها به علم و فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی باسابقه‌ترین جشنواره است، گفت: این جشنواره در دوران جنگ تحمیلی برای معرفی نیروهای نخبه و تسهیل همکاری آن‌ها پایه‌گذاری شد.

وی با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت‌ها به صورت جمعی گفت: ضروری است که بانک اطلاعاتی از نخبگان داشته باشیم تا حرف آن‌ها شنیده شود. علم ما باید علم نافع و در جهت حل مشکلات کشور باید باشد. عمل بدون پشتوانه دانش به جایی نخواهد رسید.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ