امیر دریادار ایرانی:

آمادگی کامل تعامل با محیط دانشگاهی را داریم

سیاست

43749
آمادگی کامل تعامل با محیط دانشگاهی را داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه آمادگی کامل تعامل با محیط دانشگاهی را داریم، گفت: ظرفیت‌های صنعتی خود را به صورت کامل در اختیار دانشگاه قرار خواهیم داد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: امیدوارم استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها بتواند در توسعه توان دفاعی و علمی کشور تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت نیروی دریایی ارتش از پروژه‌های علمی و دانشجویی افزود: امیدواریم تشکیل کمیته مشترک در تعامل بیشتر بین دانشگاه‌ها و نیروی دریایی ارتش بتواند تداوم داشته باشد و برای کشور و نیروی دریایی بازخورد داشته باشد.

امیر ایرانی گفت: امروز افتخار داریم ناوشکن دنا بعد از مأموریت مقتدرانه ۸۶ امروز در رزمایش مشترک کشور هندوستان با حضور بیش از ۵۰ کشور شرکت کرده و توان ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشد.

وی گفت: ما ظرفیت‌های صنعتی خود را به صورت کامل در اختیار دانشگاه قرار خواهیم داد و آمادگی کامل تعامل با محیط دانشگاهی را داریم.

امیر ایرانی افزود: مهم‌ترین برنامه ما در نیروی دریایی ارتش، استفاده از ظرفیت‌هایی است که به طرح اجرایی و توسعه ناوگان کشور ختم شود؛ در بحث توسعه و به روزرسانی تجهیزات هم ما مرکز رشد داریم که دانشگاه حضرت امام خمینی(ره) آمادگی همکاری و کلاس‌بندی شناورها را با همکاری دانشگاه‌های دیگر دارد.

وی تاکید کرد: در بحث آموزش و دانشگاه‌ها هم از احداث دانشگاه در نقاط محروم و حضور اساتید و دانشجویان باعث توسعه و سرعت مناطق کاربردی و استراتژیک خواهد شد.

در بخش دیگری از این دیدار، «حمید زراعت‌گر» رییس دانشگاه امیر کبیر ضمن اعلام آمادگی همکاری در زمینه طراحی و توسعه صنایع دریایی گفت: ایران علاقه‌مند به حضور در قطب جنوب است و الان کشورهای زیادی در این محیط بزرگ علمی پایگاه دارند. نیازهای حضور علمی مقتدرانه کشورمان در حال بررسی است.

زراعت‌گر در ادامه افزود: ما بسیار علاقه‌مند به فعالیت در حوزه دریا هستیم تا در طراحی، بررسی و طراحی مفهومی کشتی‌های یخ‌شکن برای نیروی دریایی ارتش با استفاده از تیم دانشگاهی و علمی دانشگاه همکاری مثمر ثمر داشته باشیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست