معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا به «ایران آنلاین» خبر داد؛

آغاز نظارت پلیس فتا بر فعالیت فروشندگان سیار/ هشدار پلیس نسبت به حفظ رمز کارت بانکی

غزال ساری‌اصلان

غزال ساری‌اصلان

جامعه

43848
آغاز نظارت پلیس فتا بر فعالیت فروشندگان سیار/ هشدار پلیس نسبت به حفظ رمز کارت بانکی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از آغاز اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در راستای شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری فعال در حوزه اسکیمر و فعالیت فروشندگان سیار تا پایان نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایران آنلاین، از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در راستای شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری فعال در حوزه اسکیمر (کپی کنندگان کارت‌های بانکی) از 16 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: از آنجایی که فروشندگان سیار به صورت پراکنده هستند، نظارت بر همه این فروشندگان امکان‌پذیر نیست و اغلب در محورهای مواصلاتی و معابر شلوغ هستند.

وی با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن سال نو اغلب این فروشندگان به سمت فروش کالاهای ارزان‌قیمت می‌روند، عنوان کرد: این افراد با حضور در سطح معابر و ارائه کالا و خدمات متنوع از جمله البسه و پوشاک، میوه، آجیل و... مترصد کلاهبرداری از هموطنان می‌شوند و هدف آن‌ها فروش نیست؛ چراکه گاه با ضرر کالا را عرضه می‌کنند و برای جلب مشتری اجناس خود را زیر قیمت بازار ارائه می‌دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به اینکه دستگاه اسکیمر یک قطعه سخت‌افزاری است که به دستگاه پز متصل می‌شود، اظهار کرد: این نوع فروشندگان با در اختیار قرار گرفتن کارت‌های بانکی و کپی آنها در اسکیمر با دریافت رمز از مشتری نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب آنها اقدام می‌کنند.

سرهنگ پاشایی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها به صورت نامحسوس انجام می‌شود، به شهروندان توصیه کرد: خرید از فروشندگان سیار را به صورت نقدی انجام دهند و کشیدن کارت در دستگاه پز عابربانک به همراه وارد کردن رمز را باید خود صاحب کارت بانکی انجام دهد و این امر یک حق برای مردم است.

وی 90 درصد از جرایم اسکیمر را مرتبط با فروشندگان سیار خواند و گفت: در حوزه پمپ بنزین‌ها، سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ نیز گزارش اسکیمر اعلام شده بود، اما تعداد آن‌ها بسیار کمتر از اسکیمر بین فروشندگان سیار است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا خاطرنشان کرد: مردم امر وارد کردن رمز را به صورت خصوصی انجام دهند و هرگز در اختیار فروشنده نگذارند، همچنین دارایی و حقوق و دستمزد خود را در کارت‌های مختلف نگهداری کنند و تمام دارایی خود را در یک کارت قرار ندهند. هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به همکاران ما در پلیس فتا اعلام کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه