در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح شد؛

آخرین آمار آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال

جامعه

43933
آخرین آمار آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال

معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: میزان مصدومیت حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته بیشتر از حد معمول است و آمارها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بابک یکتاپرست، معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران‌آنلاین، جزئیات حوادث مصدومان چهارشنبه آخر سال را اعلام کرد و گفت: طی ۱۰ روز گذشته ۵۷ درصد افزایش آمار مصدومیت‌ها را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بخشی از شیب صعودی آمارها کاسته شده است، عنوان کرد: با این حال اما نسبت به سال گذشته آمارها بالاتر از حد معمول است و آمار مصدومیت‌های امروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد بیشتر است.

معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور از وجود ۴۱۴ آسیب دیده خبر داد و گفت: از این تعداد متاسفانه ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند، ۱۴ نفر در محل درمان و ۱۵۳ نفر به سبب شدت آسیب به مراکز درمانی منتقل شدند.

یکتاپرست اعلام کرد: در حال حاضر ۹۵ نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند و ۱۱ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار آسیب دیدگان و نوع جراحت را به صورت تفکیکی عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۷ قطع عضو گزارش شده که نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۸ درصدی مواجه است؛ همچنین ۱۳۸ مورد دچار آسیب چشمی شدند که میزان ۲۲ درصد افزایش را به نسبت سال گذشته رقم زد. ۱۹۶ مورد سوختگی نیز اعلام شد که این میزان هم افزایش ۵۰ درصدی را به خود اختصاص داد.

معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: ۶۷ درصد از مصدومان کودک و نوجوان و عمدتا زیر ۱۸ سال هستند و ۱۵ درصد از آسیب دیدگان نیز جزو عابران پیاده و از رهگذران بودند که ناخواسته دچار عوارض شدند.

یکتاپرست بیشترین مصدومان را به ترتیب متعلق به استان‌های آذربایجان شرقی، تهران و آذربایجان غربی برشمرد و گفت: در این میان ۹۰ درصد از مصدومان را آقایان و ۱۰ درصد را زنان شامل می‌شوند.

ایران آنلاین
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه