آبگیری سه درصد از ورودی تالاب گاوخونی درپی بارش‌های اخیر

جامعه

59039
آبگیری سه درصد از ورودی تالاب گاوخونی درپی بارش‌های اخیر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: در پی بارش‌های اخیر و ورود زه آب دو تا سه درصد از ورودی تالاب بین‌المللی گاوخونی به طور موقت آب‌گیری شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تالاب گاوخونی گفت: در اثر بارش‌های اخیر و ورود زه آب دو تا سه درصد از ورودی تالاب بین‌المللی گاوخونی به طور موقت آب‌گیری شده و بیش از ۲۰۰ قطعه پرنده فلامینگوی صورتی و پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب پایش شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد از مساحت ۴۷ هزار هکتاری تالاب بین‌المللی گاوخونی همچنان بی‌آب و خشک است، عنوان کرد: ضرورت دارد به منظور پیشگیری از خیزش کانون‌های گرد و غبار از تالاب و تحت تأثیر قرارگرفتن شهر تالابی ورزنه از شرایط گرد و خاک، وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به تأمین حقابه قانونی و زیست محیطی تالاب اقدام کنند.

شیشه فروش اظهار کرد: در پی ورود سامانه اخیر در استان اصفهان بارش‌های بسیار خوبی به ثبت رسید که بارش باران در شهرستان سمیرم ۴۵ میلیمتر، بخش پادنای علیا ۶۲ میلیمتر و در ایستگاه روستای نقل ۱۰۶ میلیمتر گزارش شد.

وی اضافه کرد: کوهرنگ طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ میلیمتر بارش باران داشته است و این در حالی است که میانگین بارش این منطقه در بلند مدت یک هزار و ۲۸۰ میلیمتر و در سال زراعی جاری، حدود ۹۰۰ میلیمتر شده است.

رفع آبگرفتگی ۲۰ واحد مسکونی روستای دشتبال پادنا سمیرم

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در روستای سرباز در بخش پادنا به علت ریزش کوه، رانش زمین و طغیان رودخانه محورهای جاده‌ای روستاهای نورآباد، سرباز و دَشتبال برای ساعاتی مسدود گردید و بارش شدید باران و جریان یافتن روان آب موجب آب گرفتگی ۲۰ واحد مسکونی و ریزش ۶ باب منزل مسکونی در روستای دشتبال گردید.

شیشه‌فروش تصریح کرد: بر همین اساس بلافاصله اکیپ‌های راهداری اداره کل راهداری به مناطق تحت‌تأثیر اعزام و بازگشایی محورهای آسیب‌دیده در حال انجام است.

وی ادامه داد: تخلیه آب و امدادرسانی در روستای دشتبال نیز توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر و تیم‌های مدیریت بحران شهرستان، دهیاری و بخشداری در حال انجام است و تا کنون حادثه جانی گزارش نشده است.

شیشه‌فروش درخصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود بیان داشت: حجم سد زاینده‌رود در حال حاضر ۳۳۰ میلیون مترمکعب است که بیش از ۶۳ درصد سد همچنان خالی است.

وی تأکید کرد: ادامه بارش‌ها تا آخر وقت امروز در منطقه غرب و جنوب ادامه دارد و از فردا عصر شاهد وزش باد در سمت شرق و شمال تا ۹۰ کیلومتر در ساعت خواهیم بود، همچنین با تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار در مناطق شرقی از جمله نایین و انارک مواجه خواهیم بود.

شیشه‌فروش گفت: توصیه می‌شود با توجه به کاهش میدان دید از سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

لازم به ذکر است؛ بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار بر روی استان تا آخر وقت امشب است و بارش باران و برف و گاهی رعد و برق و در مناطق مُستعد، احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی شده است.

کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه