استقبال پاکستان از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس فوری در غزه

بین‌الملل

59044
استقبال پاکستان از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس فوری در غزه

کشور پاکستان از تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس فوری در غزه برای ماه مبارک رمضان شده است، استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، کشور پاکستان از تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس فوری در غزه برای ماه مبارک رمضان شده است، استقبال کرد.

اسلام‌آباد همچنین از درخواست شورای امنیت برای اجازه دادن به جریان آزاد کمک‌های بشردوستانه به غزه، برداشتن همه موانع برای ارسال کمک‌ها و تضمین حفاظت از غیرنظامیان در کل نوار غزه استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که ما خواستار اجرای سریع قطعنامه شورای امنیت که امروز به تصویب رسید هستیم و امیدواریم که این قطعنامه به عنوان اولین گام برای پایان دادن به حمله وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل، تضمین آتش بس دائمی و کمک به رسیدگی به وضعیت وخیم انسانی در غزه باشد.

وی افزود: پاکستان در طول شش ماه گذشته بارها محکومیت شدید و صریح خود را از استفاده بی رویه از زور توسط اسرائیل ابراز کرده و آتش بس فوری و بی قید و شرط، ارسال بلامانع کمک های بشردوستانه به مردم محاصره شده غزه، بازگشت آوارگان فلسطینی را مطالبه کرده است.

پاکستان بار دیگر حمایت خود را از راه حل عادلانه، جامع و پایدار از طریق ایجاد یک کشور امن، پیوسته و مستقل فلسطین بر اساس مرزهای قبل از ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف اعلام کرد.

سرانجان پس از نزدیک به شش ماه از جنگ غزه، قطعنامه آتش‌بس فوری روز دوشنبه به وقت محلی ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل