وزیر دفاع آمریکا:

وضعیت غزه فاجعه انسانی است/ ضرورت حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی

بین‌الملل

59147
وضعیت غزه فاجعه انسانی است/ ضرورت حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی

وزیر دفاع آمریکا یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه در ماه رمضان در دیدار با وزیر جنگ اسرائیل که در واشنگتن به سر می‌برد، وضعیت غزه را فاجعه انسانی خواند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در دیدار با «یو آو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل گفت که حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی یک امر اخلاقی و استراتژیک ضروری است.

آستین وضعیت غزه را در حالی "فاجعه انسانی" خواند که آمریکا بیشترین حمایت را از این اسرائیل از زمان آغاز جنگ در این منطقه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ داشته و تاکنون بیش از ۳۲ هزار نفر از فلسینی ها در این منطقه به شهادت رسیده اند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پی تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر برقراری آتش بس فوری در غزه در طول ماه مبارک رمضان و رای ممتنع واشنگتن به این قطعنامه و خشم رژیم اسرائیل از این اقدام با «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم که در واشنگتن به سر می برد، دیدار و گفتگو کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا پس از دیدار با وزیر جنگ اسرائیل گفت: ما گفتگوی سازنده ای در مورد بهترین راه تضمین شکست پایدار حماس در غزه داشتیم. من حمایت قاطع بایدن را از امنیت اسرائیل در برابر همه تهدیدها از جمله ایران، اعلام کردم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل