وعده تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری

اقتصاد

59324
وعده تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری

واردات ۲ هزار دستگاه اتوبس از سال گذشته در دستور کار دولت بود که اخیر وزیر راه و شهرسازی از تامین ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد ایران آنلاین، علیرضا احمدی فینی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفت‌وگویی در خصوص چرایی عدم واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس، گفت: در راستای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس در تاریخ (۱۷ مهر ماه) آئین نامه اجرایی ابلاغ شد؛ بنا بود تا طبق مصوبه هیأت وزیران صادر کرده بودند، روند تأیید و تشخیص در سازمان راهدار طی شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه تاکید کرد: همچنین قرار شد تا مراحل دیگر مانند شناسایی کالا، تخصیص ارز، تأمین ارز و تاییدیه نهایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت طی شود. در سازمان راهداری مرحله‌ای پس‌از تأیید شناسایی کالا و تأیید اولیه ارزی که با عنوان محدودیت ثبت سفارش سابقه محسوب می‌شود که پس‌از این سازمان راهداری به عنوان متولی وارد چرخه واردات اتوبوس‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که تأیید فنی در ثبت سفارشات برعهده سازمان راهداری است؛ که تاییدیه فنی ۱۹۰ ناوگان انجام شده اما مراحل ارزی هنوز طی نشده است.

نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری به‌ویژه در بخش مسافربری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی با عقب ماندگی‌هایی روبه‌رو بود که اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تدابیر لازم به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز کشور مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای سال جدید

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه‌های اخیر خود از واردات ۵ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و اعلام کرد «در حوزه ایمنی، برنامه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در برنامه داریم؛ هدف گذاری برای تأمین اتوبوس بین شهری برای سال آینده معادل ۵ هزار دستگاه است.»

ناوگان جاده‌ای کشور با کمبود جدی روبه رو است و آمار اتوبوس‌های بین شهری نسبت به سال گذشته میانگین نصف شده که دولت باید نسبت به این روند اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد؛ حال باید دید هم‌اکنون علاوه بر وعده واردات ۲ هزار دستگاه، وعده تأمین ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای سال جدید (۱۴۰۳) با چه جدیتی از سوی دولت سیزدهم پیگیری خواهد شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد