دومین سهمیه وزنه‌برداری ایران به علی داوودی رسید

ورزش

60893
دومین سهمیه وزنه‌برداری ایران به علی داوودی رسید

علی داوودی دومین سهمیه وزنه‌برداری ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایران آنلاین، رقابت‌های جام جهانی وزنه‌برداری به‌عنوان آخرین گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۳ فروردین ماه با برگزاری رقابت دسته ۱۰۹+ کیلوگرم در تایلند پیگیری شد و علی داودی ملی‌پوش کشورمان در گروه A روی تخته رفت.

داوودی که به منظور قطعی کردن سهمیه المپیک در این رویداد شرکت کرده بود، در یک‌ضرب ابتدا وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی موفق نبود. او در تلاش سوم توانست وزنه ۲۰۲ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و به مدال نقره یک حرکت دست پیدا کند. ضمن اینکه آیت شریفی دیگر ملی‌پوش ایران که در گروه B وزنه زده بود، به مدال برنز یک‌ضرب رسید.

وی در دو ضرب موفق به مهار وزنه‌های ۲۴۰ و ۲۵۲ کیلوگرمی شد و از تلاش سوم نیز انصراف داد و با رکورد ۲۵۲ کیلوگرم پس از نماینده ارمنستان به مقام دوم و مدال نقره دست یافت. همچنین آیت شریفی در این حرکت به مدال برنز بسنده کرد.

در مجموع نیز داوودی با ۴۵۴ کیلوگرم نایب قهرمان شد و شریفی با ۴۴۷ کیلوگرم سوم شد و به این ترتیب علی داوودی پس از میر مصطفی جوادی دومین سهمیه ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار ورزش