در نشست شورای وحدت برای تحول؛

ذوالنوری: مردم اصل نظام را قبول دارند

سیاست

61034
ذوالنوری: مردم اصل نظام را قبول دارند

امروز شنبه ۲۵ فروردین ماه، نشست شورای وحدت برای تحول، با پیام آیت‌الله موحدی کرمانی، رییس شورای مرکز جامعه روحانیت و نمایندگان منتخب دوازدهمین دوره مجلس آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، نشست شورای وحدت برای تحول، امروز شنبه ( ۲۵ فروردین ماه) با حضور اعضای این شورا و برخی نمایندگان راه یافته به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فهرست شورای وحدت در مجتمع فرهنگی آدینه تهران آغاز شد.

این نشست با پیام آیت الله موحدی کرمانی و منوچهر متکی رییس هیات اجرایی شورای وحدت و نماینده منتخب مجلس دوازدهم آغاز شد.

آیت الله موحدی کرمانی در این پیام با توصیه منتخبان ملت در مجلس دوازدهم به رعایت موازین اخلاقی از جمله اخلاص و حفظ وحدت، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان منتخب با وحدت و خدمت به مردم به ایفای وظایف نمایندگی بپردازند به گونه ای که نام مجلس شورا برای مردم تداعی "مجلس خدمت" کند.

این همایش با هدف تبیین شرایط کشور، ضرورت تحول و رویکردها و کارکردهای مجلس در راس امور و الزامات کار فراکسیونی در مجلس از جمله اهداف برگزاری این نشست است که اکنون در حال برگزاری است و قرار است نمایندگان منتخب راه یافته به مجلس دوازدهم در نشست های اختصاصی درباره اهداف آن گفت و گو کنند.

در ابتدای این همایش حمیدرضا آقابابایی مجلس شورای اسلامی را به دلیل وجود نخبگان جایگاهی برای ارتباط گیری عنوان کرد و اظهارداشت: ۱۸۰ نفر از منتخبان مجلس آینده دارای سابقه نمایندگی هستند به همین دلیل حس می کنیم این مجلس در زمینه های مختلف به خصوص در پیروی از رهبری یک گام به جلو است.

وی افزود: شرط اول رصد کردن کسب اطلاع است و به همین منظور در این جلسه تعداد زیادی از نمایندگان حضور دارند و در مورد مباحث مختلفی از جمله موضوعات امنیت ملی مطالبی بیان خواهد کرد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه امروز در کشور ما مسائل حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست به هم پیوسته است، اظهار داشت: از نظر داخلی وضع آشفته ای نداریم. میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود همه تلاش های دشمن و ناکارآمدی برخی مسئولان خوب بود.

وی ادامه داد: وقتی تعداد آرای باطله و سفید زیاد می شود باید پیام رای مردم را گرفت. مردم با این کار می گویند اصل نظام را قبول داریم اما برخی کارگزاران را نه.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برای سرمایه اجتماعی اهمیت قائل شویم و پیام رفتار آنها را دریابیم.

ذوالنور با اشاره به اینکه مجلس یازدهم کارهای خوبی داشته و قوانین خوبی تصویب کرده که مرتبط با زندگی مردم است، افزود: با این حال مردم نتیجه فعالیت های دولت و مجلس را به نحو محسوس در زندگی خود حس نمی کنند.

وی اضافه کرد: در مجلس دهم و یازدهم تنها ۲۵ نفر جزو افرادی بودند که تخصص اقتصادی داشتند، من چندین مرتبه پیشنهاد دادم این افراد در جلسات صحن حضور نیابند و وقتشان را برای کمیسیون بگذارند و از اساتید اقتصاد دانشگاه ها استفاده کنیم تا برای برون رفت از وضعیت موجود چاره ای بیندیشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در حوزه بیرونی در گذشته می گفتند شاه ژاندارم آمریکا در منطقه است، و این به معنی آن است که درواقع شاه حافظ منافع آمریکا در منطقه بود. اما امروز اگر انقلاب ما هیچ دستاوردی نداشته باشد، هیچ کس نمی تواند این انگ را به جمهوری اسلامی بزند که از یک قدرت خط می گیرد و تامین کننده منافع دیگران است. بلکه برعکس، ایده خاورمیانه بزرگ که دو محور داشت، یکی حذف جمهوری اسلامی و دیگری محوریت اسراییل در خاورمیانه، محقق نشد و اتفاقا در جمهوری اسلامی است که تاثیرگذار است و در عراق ، یمن، فلسطین، افغانستان، سوریه و لبنان اهداف آنها کاملا شکست خورد.

در ادامه این نشست سید شهاب الدین صدر امروز(شنبه) در نشست شورای وحدت برای تحول که با حضور اعضای شورای وحدت و منتخبین مجلس یازدهم در مجتمع آدینه برگزار شد، با اشاره به جایگاه و وظایفی که مجلس برعهده دارد، گفت: اینکه حضرت امام فرمودند مجلس در راس امور است، یعنی مجلس باید در راس امور کشور باشد نه رئیس مجلس، البته این ربطی به رئیس فعلی یا رئیس سابق ندارد، بسیاری از اختیارات مجلس در جاهای دیگر پخش شده که این باعث می شود جایگاه مجلس تنزل پیدا کند.

وی تاکید کرد: مجلس باید در صحنه های مختلف حضور داشته باشد.

عضو هیات عالی شورای وحدت اظهار کرد: اگر اختیارات مجلس کاهش پیدا کند جایگاه مجلس تضعیف می شود و دلیل کاهش مشارکت در انتخابات نیز همین تضعیف جایگاه مجلس بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست