شاعر معاصر ایرانی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

ایران با عملیات علیه رژیم صهیونیستی صداقت خود را به جهان ثابت کرد

بهار خسروی

بهار خسروی

فرهنگ

61304
ایران با عملیات علیه رژیم صهیونیستی صداقت خود را به جهان ثابت کرد

سید محمد جواد شرافت گفت: شاعران و هنرمندان ایرانی با هنر به‌روز و واکنش سریع خود مدت‌هاست که به واسطه کلام‌ توانسته‌اند حمایت و توجه ویژه خود را در برابر مظلومان ابراز کنند.

سید محمد جواد شرافت شاعر معاصر ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین درباره دیدگاه و نظری که درباره عملیات پشیمان کننده سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی دارد، گفت: این موشک‌های افتخارآفرینی که شب گذشته بر علیه رژیم صهیونیستی پرتاب شد، توسط شاعر ایرانی از خیلی وقت پیش ارسال شده بود، یعنی شاعران و هنرمندان ایرانی از گذشته‌های دور با هنر به‌روز و واکنش سریع خود به واسطه کلام‌ توانسته‌اند حمایت و توجه ویژه خود را در برابر مظلومان ابراز کنند و در قالب واژه‌ها به گوش رسانه‌ها برسانند. در این اتفاق، چه از ۷ اکتبر چه قبل و بعد از آن اتفاقات مثبتی در حمایت از مردم مظلوم غزه در دنیای فرهنگ و هنر کشور  رقم خورده است.

وی در ادامه افزود: یاد شعری از افشین اعلا افتادم «كوچ كنيد غاصبان! جانب سرزمينتان...» این شعر چند سال پیش برای اتفاق کوچک‌تری در غزه توسط ایشان سروده شد اما شب گذشته باز هم دست به دست شد. یعنی شاعر رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهد و دوستان شاعر و جوان‌ترها به طور مثال خانم فاطمه عارف نژاد آثار خوبی را در این مدت نوشته‌اند، گاهی در بیان همدردی و گاهی در بیان حماسی.

این شاعر معاصر ایرانی اظهار کرد: الان زمان حماسه است و قطعا این اتفاق هم چند برابر می‌شود و این حمایت با عنایت شاعران و هنرمندان کشور ضریب خواهد خورد. این عملیات دیروز به افرادی که باور داشتند، باور قوی‌تری داد و آن‌هایی هم که قدرت ایران را باور نداشتند به باور رسیدند. این افراد متوجه شدند که ایران روی حرفی که می‌زند صادق است و از خط قرمزهای خود کوتاه نمی‌آید. ایران قوی است و قدرت دارد. ایران با عملیات پشیمان کننده برعلیه رژیم صهیونیستی صداقت خود را به جهان ثابت کرد.

شرافت خاطرنشان کرد: شاعران و هنرمندان ما می‌توانند به این اتفاق ضریب بدهند و حتما باید با بیان و هنر تاثیرگذار خود این مسیر را ادامه بدهند و حضور پررنگی داشته باشند. امید است این اتفاق را هنرمندان ما ادامه دهند و تداوم این مسیر را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمی دارد که اثری در فضای ضدیت با اشغالگری و رژیم صهیونیستی بنویسد، اظهار کرد: کار شاعر همین است. گاهی اوقات بعضی اتفاقات بهانه‌ای برای سرودن اثر تازه می‌شود. از دیشب کارهای جدیدی در قالب نثر و نظم منتشر شده و این حرکت حتما ادامه دار خواهد بود. ما خودمان هنوز در شکوه این حماسه هستیم. احتمالا در آینده هم شاهد خلق آثار تازه‌ای خواهیم بود.

این شاعر معاصر ایرانی درباره اینکه پیش از این عملیات دفاعی ایران در برابر رژیم صهیونیستی حمایتی از غزه داشته است، گفت: بله. آخرین بار در برنامه روزقدس در حرم امام رضا (ع) توفیق حضور داشتم و در آن جا به شعرخوانی پرداختم و چند بیت کوتاه را تقدیم کردم.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاقات رخدادهای بزرگ زندگی هستند و شاعر اولویت‌های اول زندگی خود را می‌نویسند. ما زیست مومنانه و دلاورانه داریم و این مسیر را از شهدا یاد گرفته‌ایم. 

در ادامه رباعی کوتاهی از سید محمد جواد شرافت که در حمایت از مردم مظلوم غزه و برعلیه رژیم صهیونیستی سروده شده را می‌خوانید. 

«ماییم و شکوهِ نصر ان‌شاء‌الله
قدس است و شکستِ حصر ان‌شاء‌الله
یک جمعه‌ نزدیک، نصلّی فی القدس
همراه امام عصر ان‌شاء‌الله»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ