اعمال محدودیت‌های «غیرقانونی» اسرائیل علیه باریکه غزه

بین‌الملل

61578
اعمال محدودیت‌های «غیرقانونی» اسرائیل علیه باریکه غزه

سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد، امروز (سه‌شنبه) از تداوم اعمال محدودیت‌های «غیرقانونی» رژیم صهیونیستی اسرائیل در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، راوینا شمدسانی (Ravina Shamdasani) در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو تاکید کرد که اسرائیل همچنان محدودیت هایی غیرقانونی را در ورود و توزیع کمکهای انسان‌دوستانه در نوار غزه اعمال می‌کند و به تخریب گسترده زیرساخت های غیرنظامی در این باریکه ادامه می‌دهد.

رویترز نوشت: در حال حاضر روند ورود کمک های انسان دوستانه به غزه دچار اختلال شده است و به رغم ادعای رژیم صهیونیستی و واشنگتن درباره به جریان افتادن کمک ها در روزهای اخیر، سازمان های وابسته به سازمان ملل متحد می گویند که این کمک ها در کمترین سطح لازم برای تامین نیازهای اولیه است.

به رغم انتقادهای گسترده از اقدامات صهیونیست‌ها، رژیم اسرائیل مدعی است که وقفه‌ای در کمک‌های انسان دوستانه در غزه ایجاد نکرده است. این رژیم بعد از حمله یکم آوریل که باعث کشته شدن نیروهای امدادی بین‌المللی شد، با فشار فزاینده جهانی برای اجازه ورود محموله‌های کمک‌رسانی مواجه بوده است.

شمدسانی در این زمینه گفت: آن‌هایی که در انتقال اندک محموله‌های بشردوستانه نقش دارند و تلاش می‌کنند آن‌ها را به ساکنان غزه برسانند، هرگز نباید مورد حمله قرار گیرند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل