«ایران» گزارش می دهد؛

سمنان مقصد بعدی سفر استانی رئیس جمهور

استان‌ها

61642
سمنان مقصد بعدی سفر استانی رئیس جمهور

رئیس‌جمهور و هیأت دولت در نخستین سفر استانی خود در سال ۱۴۰۳؛ روز پنجشنبه (فردا) میهمان استان سمنان خواهند بود تا در کنار مردم این استان، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد صنعتی و جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت را برگزار کنند.

به گزارش گروه استان های ایران آنلاین، رئیس‌جمهور و هیأت دولت در نخستین سفر استانی خود در سال ۱۴۰۳؛ روز پنجشنبه (فردا) میهمان استان سمنان خواهند بود تا در کنار مردم این استان، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد صنعتی و جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت را برگزار کنند.بر اساس اعلام مسئولان استان سمنان با توجه به اتفاقات اخیر و تحقق «وعده صادق» و اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، این سفر از اهمیت ویژه برخوردار است.از آنجا که در دور اول سفر هیأت دولت به سمنان به علت محدودیت‌های بهداشتی دوران شیوع کرونا مردم استان نتوانستند با رئیس‌جمهور دیدار داشته باشند، در سفر پیش رو آیت‌الله رئیسی که همواره بر ارتباط مستقیم مسئولان با مردم تأکید ویژه داشته‌اند این بار دو دیدار در «مسجد امام(ره) سمنان» و «استادیوم شاهرود» با مردم استان خواهند داشت.بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این سفر یک‌روزه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در شهرهای مختلف استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد. افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مسأله» با محوریت تأمین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، نشست شورای اداری، دیدار با نخبگان و... از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است. همچنین وزیران دولت سیزدهم هم در سفر به ۸ شهرستان استان، طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح و... را افتتاح می‌کنند.سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در گفت‌و‌گو با «ایران» اظهار داشت: دور اول سفر هیأت دولت به استان سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر ۳۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه کاملاً اجرا شده، ۸۶ مصوبه در حال اجراست و ۲۵ مصوبه نیز در دست پیگیری است.
 
توسعه خدمات ویژه بیمارستان سرطان استان
 هاشمی با تأکید بر اینکه عمده طرح‌های سفر دور دوم رئیس‌جمهور مربوط به بخش بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، صنعت و آب و فاضلاب هستند که در دولت سیزدهم عملیات ساخت یا تکمیل آنها آغاز شده است، گفت: با توجه به اهمیت راه‌های استان، طرح توسعه جاده سمنان - شاهرود، جاده سمنان - دامغان، جاده میامی - جاجرم و جاده سمنان به فیروزکوه ظرف یک‌سال و نیم گذشته با اعتباری معادل ۴۰۰ میلیاردتومان اجرا شده که در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید.
هاشمی ادامه داد: در حوزه آبرسانی نیز مسیر ۲۵ کیلومتر انتقال آب از سد ماملو به شهر گرمسار که از مصوبات سفر قبلی رئیس‌جمهور به این استان است، افتتاح خواهد شد.
 
افتتاح بزرگ‌ترین سیلوی مدرن شرق کشور
 این مقام مسئول بازدید از مراحل تکمیل سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار به عنوان بزرگ‌ترین سیلوی مدرن شرق کشور را از اصلی‌ترین برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور عنوان کرد و افزود: ساخت این سیلوی مهم با اعتبار بانک توسعه اسلامی در دولت قبل آغاز شد و اکنون برای تکمیل ۷ درصد باقیمانده پروژه به جذب اعتبارات جدید نیاز دارد.هاشمی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند، گفت: یکی از واحد‌هایی که بعد از ۱۱ سال رکود توانسته با حمایت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شود و دوباره به تولید کاشی و سرامیک بپردازد، میزبان جشن بزرگ خروج واحد‌های راکد استان سمنان از رکود و بازگشت به تولید خواهد بود که رئیس‌جمهور و وزیر صمت در آن حاضر هستند.
 
بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی فلات کویری ایران
 داوود غلامی، مدیرعامل نیروگاه ۷۳۰ مگاواتی سیکل ترکیبی قدس سمنان نیز در خصوص اهمیت این نیروگاه به «ایران»گفت: این نیروگاه نخستین نیروگاه بخش خصوصی است که در قالب تفاهمنامه مشترک میان وزارت صنعت و وزارت نیرو، برق مورد نیاز واحدهای صنعتی را تأمین می‌کند. انرژی الکتریکی این نیروگاه از طریق بورس انرژی یا به صورت قرارداد تضمینی مستقیم به واحدهای صنعتی متقاضی فروخته می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تأمین برق مورد نیاز صنایع و شهری، قرار است در این سفر استانی مراحل ساخت ۲ واحد بخار این نیروگاه با سرمایه‌گذاری ۱۸۳ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی آغاز شود تا بخش مهمی از دغدغه‌های مردم استان برطرف شود. البته با توجه به فرایند تخصصی این واحد‌ها در ۳ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
تأمین ماده اولیه مجتمع‌های فولادسازی کشور
 یکی دیگر از طرح‌هایی که در سفر رئیس‌جمهور به استان افتتاح خواهد شد، فاز اول مجتمع فروسیلیس دامغان به ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن در سال خواهد بود.مهندس طاهر‌شاه‌حسینی، قائم‌مقام مدیرعامل مجتمع فروسیلیس دامغان در این زمینه اظهار داشت: فاز اول این مجتمع بزرگ صنعتی به ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن در سال، ‌فردا با حضور رئیس‌جمهور در دامغان افتتاح خواهد شد تا بخش مهمی از ماده اولیه مجتمع‌های فولادسازی کشور تأمین شود.
 
افتتاح ۲ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن
محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم در خصوص طرح‌های مهم استان در این سفر در گفت‌و‌گو با «ایران» اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان افتتاح و یکهزار و ۱۵۸ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت واگذار می‌شود. این واحد‌ها در قالب ۳۷۶ واحد انبوه‌ساز، ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده، ۷۷۱ واحد خودمالک(خودساز) و ۵۱۹ واحد مسکن روستایی قرار دارند.
حمیدی خاطرنشان کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان سمنان، عملیات اجرایی آماده‌سازی ۳۰۰ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن استان در شهرک ۲۰۵ هکتاری سمنان آغاز می‌شود.

خبرنگار: شیما جهان بخش


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها