احصا برخی چالش‌های بخش کشاورزی

اقتصاد

62141
احصا برخی چالش‌های بخش کشاورزی

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) با بیان اینکه چالش‌های کشاورزی بر اساس سند امنیت غذایی احصا شده است، گفت: در این ارتباط تعداد ۲۲ چالش تخصصی در حوزه بهره‌وری آب، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزیان مشخص شده است که حل این چالش‌ها به عنوان محور طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی در سال‌جاری به شمار می‌رود.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، حسین جعفری روز شنبه در حاشیه معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مهم‌ترین راهبردهای پژوهش و فناوری سازمان تات، توسعه برنامه‌محوری در پژوهش با تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی است به نحوی که تمام طرح‌های مصوب باید برای حل یکی از چالش‌های تخصصی در مسیر تحقق اهداف سند امنیت غذایی تعریف شود.

وی افزود: همچنین دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی و ارتقای بهره‌وری به عنوان ۲ راهبرد اصلی سازمان تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در سال‌ جاری به شمار می‌رود.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اقداماتی مانند توسعه نفوذ دانش در عرصه‌های تولیدی با حضور پژوهشگران، توجه به تحقیقات خصوصی، احصا مشکلات کشت و صنعت‌ها، مجتمع‌های تولیدی و تلاش برای حل آن‌ها از مهم‌ترین اقدام‌های پیش‌بینی شده برای تحقق شعار سال است.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد