سازمان‌ملل: رژیم اسرائیل مانع رسیدن کمک به غزه می‌شود

بین‌الملل

62306
سازمان‌ملل: رژیم اسرائیل مانع رسیدن کمک به غزه می‌شود

بنابر اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل‌متحد در فلسطین؛ رژیم اسرائیل مانع رسیدن کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه و سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: دو سوم ماموریت های بشردوستانه در غزه که برای امروز هماهنگ شده بود با مانع تراشی یا تاخیر مقامات تل آویو مواجه شد.

این دفتر وابسته به سازمان ملل افزود: به طور میانگین هر ماموریت با پنج ساعت تاخیر مواجه شده است.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل افزود که در نتیجه مانع تراشی مقامات رژیم صهیونیستی، کمک‌های حیاتی و تجهیزات و سوخت برای ژنراتورهای پشتیبان بیمارستان ها تحویل داده نشد.

پیشتر «سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه های دولتی در غزه گفته بود که جلوگیری از ورود گاز و سوخت برای طبخ مواد غذایی به نوار غزه، تهدیدی برای افزایش فاجعه انسانی در این منطقه است.

وی گفته بود: برای هفتمین ماه است که رژیم اشغالگر اسرائیل از ورود گاز جهت پخت و پز و انواع سوخت به غزه به ویژه شهر و مناطق شمالی آن که موجب افزایش فاجعه انسانی و بهداشتی می شود، جلوگیری می کند.

پیش از این نیز دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از دسته و پنجه نرم کردن بیش از یک میلیون فلسطینی با قحطی و ناامنی غذایی به دلیل حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه و مانع تراشی رژیم صهیونیستی برای ورود کمک های بشر دوستانه به این منطقه خبر داده بود.

این دفتر اضافه کرد: موانع دسترسی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه همچنان پابرجا بوده و زمان در حال از دست رفتن است.

در همین راستا، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفته بود: بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، تقریباً ۷۰ درصد از جمعیت شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبه‌رو هستند.

دوجاریک تصریح کرد: با این حال، تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های حیاتی به شمال این منطقه به دلیل محدودیت‌های دسترسی و درگیری‌های جاری با مانع مواجه شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از بدو حمله به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۴ ( ۱۵ مهر) به طور مداوم باریکه غزه را آماج حملات هوایی، زمینی و دریایی خود قرار داده و علاوه بر شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی و مجروح کردن بیش از ۷۶ هزار نفر از ساکنان، زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار داده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه علیه مردم غزه رقم زده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل