لاپید: زیاده‌خواهی کابینه نتانیاهو، مانع دستیابی به آتش‌بس در غزه

بین‌الملل

63368
لاپید: زیاده‌خواهی کابینه نتانیاهو، مانع دستیابی به آتش‌بس در غزه

«یائیر لاپید»، رئیس ائتلاف اپوزیسیون در پارلمان صهیونیست‌ها، زیاده‌خواهی کابینه نخست وزیر این رژیم و رویکرد سران دو حزب افراطی «عوتسما یهودیت» و «صهیونیسم دینی» در کابینه را، مانع دستیابی به آتش‌بس در غزه دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «یائیر لاپید» طی پیامی در ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: توافق آتش بس مورد حمایت اکثریت اعضای کنست (پارلمان) است و در صورت خروج «ایتامار بن گویر» رئیس «عوتسما یهودیت» و «بزالل اسموتریچ» رئیس حزب «صهیونیسم دینی» و اعضای حزبشان (از کابینه)، من و ۲۴ عضو حزبم از کابینه حمایت خواهیم کرد.

او با بیان اینکه بازگشت آرامش به سرزمین های اشغالی، بدون بازگشت اسرای صهیونیست غیرممکن است، گفت: ما باید اسرا را به خانه برگردانیم.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: اگر نخست وزیر بودم عملیات در منطقه رفح در جنوب نوار غزه، را در مقابل رسیدن به آتش بس کنار می گذاشتم.

لاپید معتقد است شرایط برای رسیدن به توافق آتش بس در ماه دسامبر فراهم بود و کابینه نتانیاهو با زیاده خواهی این موقعیت را از دست داد.

او پیشتر اعلام کرده بود که نتانیاهو تحت فشار بن گویر و اسموتریچ و نگرانی از فروپاشی کابینه خود، تاکنون مانع به نتیجه رسیدن توافق با مقاومت فلسطین برای آتش بس در غزه شده است.

خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین، دیروز (شنبه) در واکنش به ویدیویی که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس درباره این اسرا منتشر کرد، خواستار خودداری ارتش این رژیم از حمله به رفح شدند.

این خانواده‌ها در بیانیه ای تأکید کردند که پس از گذشت ۲۰۰ روز ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در آزادی اسرا و شکست فشار نظامی بر حماس، وقت آن رسیده که این رژیم رویکرد خود را تغییر دهد.

آن‌ها خطاب به همه اعضای کابینه رژیم صهیونیستی، گفتند: اگر بهای آزادی اسرا، پایان دادن به جنگ است، پس جنگ را متوقف کنید.

خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین هشدار دادند که حمله به رفح، به طولانی شدن زمان اسارت صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و رژیم صهیونیستی باید بین حمله به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها تاکید کردند که کوتاهی کابینه در حق اسرا، جنایت کابینه علیه صهیونیست‌ها است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل