کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با ایران آنلاین:

اعلام تحریم اسرائیل برای تبرئه کاخ سفید است

آرزو نوروزجم

آرزو نوروزجم

بین‌الملل

63795
اعلام تحریم اسرائیل برای تبرئه کاخ سفید است

امیر ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا گفت: گزارش اقدامات اسرائیل در راستای نقض حقوق بشر مربوط به پیش از جنگ غزه است اما هدف از انتشار آن در این برهه زمانی و مقارن با اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای تبرئه کاخ سفید از چشم‌پوشی بر جنایات اسرائیل در غزه است و تلاش می‌کنند تا چهره آمریکا را در این نسل‌کشی سفید کنند.

امیر ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل ایران آنلاین با اشاره به گزارش‌های آمریکا مبنی بر نقض حقوق‌بشر توسط ارتش اسرائیل گفت: اعلام گزارش وزارت‌خارجه آمریکا علیه چند گردان ارتش رژیم صهیونیستی بعد از اعتراضات دانشجویی اتفاق افتاده است، اما واقعه مربوط به یک دهه قبل است که چهار گردان اسرائیل در سال ۲۰۱۴ اقداماتی را داشته‌اند که سه مورد از آنها توسط اسرائیل بررسی شد و در مورد یک گردان دیگر اطلاعاتی را در اختیار آمریکایی‌ها قرار دادند.

وی افزود: گزارش اقدامات اسرائیل در راستای نقض حقوق بشر مربوط به پیش از جنگ غزه است اما هدف از انتشار آن در این برهه زمانی و مقارن با اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای تبرئه کاخ سفید از چشم‌پوشی بر جنایات اسرائیل در غزه است و تلاش می‌کنند تا چهره آمریکا را در این نسل‌کشی سفید کنند.

ابوالفتح با تأکید بر اینکه وزارتخارجه آمریکا تحت تأثیر فشار لابی‌های اسرائیلی قطعا تجدید نظرخواهد داشت اظهار کرد: تحریم یک گردان از ارتش رژیم صهیونیستی به قطعیت نرسیده و آمریکا اعلام کرده اعلام تحریم را مورد آن گردان را بررسی خواهد کرد.

ژست انسا‌ن‌دوستی با بزک تحریم اسرائیل 

این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال این است تا با اعلام خبر احتمال تحریم گردان‌های ارتش اسرائیل بگوید کاخ سفید به صورت یک‌طرفه برخورد نمی‌کند و اگر موارد نقض حقوق‌بشر در میان باشد از آن چشم‌پوشی نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: علیرغم اعلام وزارت‌خارجه آمریکا مبنی بر نقض فاحش حقوق‌بشر توسط ارتش اسرائیل در سال ۲۰۱۴، اما دولت آمریکا به حمایت‌ها و همکاری‌هایش ادامه خواهد داد و همکاری‌های نظامی‌اش با این ۴ گردان نیز قطع نخواهد شد.

ابوالفتح با تأکید بر بی‌فایده بودن این تحریم‌ها علیه اسرائیل گفت: اعلام خبر احتمال این تحریم‌ها حتی اگر اجرایی هم شود تغییری در رویکرد آمریکا با ارتش اسرائیل ایحاد نخواهد کرد. آخرین اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که دولت آمریکا کمک‌های تسلیحاتی خود را به حالت تعلیق دربیاورد.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: آنچه غیر قابل تغییر است حمایت واشنگتن از اسرائیل، حتی اگر متصور شویم که دولت آمریکا حمایت خودش را از کابینه اسرائیل بردارد اما تحت هیچ شرایطی حمایت‌های خودش را از ارتش اسرائیل برنخواهد داشت.

وی در پایان با تأکید بر صوری بودن این اعلام تحریم‌ها گفت: این گزارش‌‍‌ها قطعاً هیچ تغییری را در سیاست آمریکا ایجاد نخواهد کرد و صرفاً برای تأثیر گذاشتن بر ذهن جامعه و مردمی که به سیاست‌های آمریکا در قبال فلسطین منتقد هستند رسانه‌ای می‌شود تا جو علیه کاخ سفید را آرام کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل