گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بسکتبال را بشناسید

ورزش

63803
گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بسکتبال را بشناسید

نگاهی به دو گزینه خارجی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال ایران نشان می‌دهد که این دو از نظر پیشینه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

به گزارش گروه ورزشی ایران آنلاین نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی ایران با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون برگزار شد و در کنار ۲ گزینه داخلی، ۲ مربی خارجی نیز مورد تأیید نهایی قرار گرفتند.

فدراسیون بسکتبال از اعلام نام مربیان ایرانی به دلیل حساسیت هفته‌های باقیمانده از لیگ برتر، خودداری کرد ولی مارکو راموندینیو ۴۳ ساله از ایتالیا و رادووان تریفونوویچ ۵۴ ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند.

رادووان تریفونوویچ ملقب به «رادو» در سال ۱۹۷۳ در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی که در آن زمان قسمتی از یوگسلاوی سابق بود به دنیا آمد. او از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۷ (۲۰ تا ۳۴ سالگی) به عنوان بازیکن فعال بود و از ۳۵ سالگی وارد دنیای مربیگری شد. رادو از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ مربی تیم ملی اسلوونی و دستیار «ایگور کوکوشکوف» بود.

پس از اینکه اسلوونی در سال ۲۰۱۷ به مدال طلای یوروبسکت رسید به مدت ۳ سال تا ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی کشورش شد و بعد از آن به کشور ترکیه رفت تا دستیار سرمربی لیتوانیایی تیم فنرباغچه شود. فنرباغچه در سال ۲۰۲۲ قهرمان ترکیه شد.

گزینه دوم هدایت تیم ملی در نوع خود، مورد جالبی است. مارکو راموندینیو متولد سال ۱۹۸۲ در ایتالیا و مربیگری را از سن ۱۸ سالگی آغاز کرده و در واقع به صورت حرفه‌ای بسکتبال بازی نکرده است. او پس از چندین سال فعالیت در کادر فنی تیم‌های باشگاهی به تیم‌های زیر ۱۶ و زیر ۱۸ سال ایتالیا راه پیدا کرد و در نهایت سرمربی تیم بسکتبال زیر ۱۶ سال ایتالیا در المپیک تابستانی نوجوانان (سال ۲۰۱۵) شد. او همچنین سابقه هدایت تیم جوانان (تیم ملی B) ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد. او در فصل ۲۳-۲۰۲۲ با تیم تورتونا که آن را از لیگ دسته ۳ ایتالیا به سری A رساند به عنوان مربی سال سری A انتخاب شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار ورزش