عبدلی: آرزوی کودکی‌ام شناکردن برای تیم ملی ایران بود

مسبب پیشرفت شنا، شناگران بودند

ورزش

64329
مسبب پیشرفت شنا، شناگران بودند

سامیار عبدلی لژیونر جوان شاغل در آلمان، نوید درخشش در آسمان بی‌ستاره شنای ایران را می‌دهد. او که اخیراً در مسابقات قهرمانی آلمان، ۴ بار موفق به شکستن رکوردش شد، حالا به گفته خودش تا آخرین نفس برای شنا کردن درالمپیک پاریس خواهد جنگید.

به گزارش گروه ورزشی ایران آنلاین، سامیار عبدلی لژیونر جوان شاغل در آلمان، نوید درخشش در آسمان بی‌ستاره شنای ایران را می‌دهد. او که اخیراً در مسابقات قهرمانی آلمان، ۴ بار موفق به شکستن رکوردش شد، حالا به گفته خودش تا آخرین نفس برای شنا کردن درالمپیک پاریس خواهد جنگید.
 فکرش را می‌کردید ۴ بار بتوانید رکوردشکنی کنید؟
بله، برای رکوردشکنی برنامه‌ریزی کرده بودم و با بهترین عملکرد توانستم رکوردهایم را کاهش دهم.
دلیل مهاجرت‌تان به آلمان چه بود؟
۶ سالی است که برای تحصیل و ورزش به آلمان مهاجرت کرده‌ام. اینجا اوضاع از مسائل سخت‌افزاری گرفته تا مربی عالی است ولی تأمین هزینه‌ها کمی سخت است و امیدوارم از هرجایی که می‌شود کمک کنند چون با هزینه شخصی در آلمان تمرین می‌کنم.
متأسفانه شنا ورزشی است که خیلی در آن پول جابه‌جا نمی‌شود و قراردادم با تیم زارمکس ریتر آلمان درحدی نیست که هزینه‌هایم تأمین شود.
شناگران زیادی در سال‌های اخیر از تیم ملی دست کشیدند، دلیل ماندن شما چه بود؟
آرزوی بچگی‌ام بود که برای تیم ملی ایران شنا کنم و کاملاً دلی این کار را می‌کنم. از همان اول پیگیر بودم و رکوردهایم را برای فدراسیون می‌فرستادم تا اینکه ۲، ۳ سال پیش برای اولین بار دعوت شدم.
عده‌ای معتقدند که شنای ایران نه‌تنها پیشرفتی نداشته که افت هم کرده است.
شنا نسبت به امکاناتی که در اختیار دارد، پیشرفت خوب و روند روبه‌رشدی داشته که مسببش فقط و فقط زحمت خود شناگران بوده است.
متأسفانه عدم حمایت در سال‌های اخیر شناگران زیادی را فراری داد. پتانسیل خوبی در رده‌های پایه داشتیم که وقتی پیشرفت کردند به‌خاطر بی‌مهری‌ها و پایین بودن قرارداد باشگاه‌ها شنا را کنار گذاشتند، در صورتی که اگر همین شناگران حفظ می‌شدند الان تیم ملی ‌مهره‌های بیشتری داشت.
امیدی به گرفتن سهمیه المپیک پاریس دارید؟
ورودی‌ها نسبت به المپیک قبلی سخت‌تر شده است، من با رکورد ۵۰ متر آزادی که الان در مسابقات آلمان زدم،
۳ سال پیش می‌توانستم سهمیه بگیرم اما الان تا آخرین نفس برای زدن رکورد ورودی المپیک تلاش می‌کنم.
رفتن به المپیک افتخار بزرگی است اما تمام هدفم این نیست. مسابقات داخل سالن آسیا و بازی‌های آسیایی را هم در پیش داریم که هدفم صید مدال در این مسابقات است.

فائزه زمانی
خبر‌نگار


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار ورزش