گلشادنژاد: بهترین کاراته‌کای دنیا می‌شوم

ورزش

65524
گلشادنژاد: بهترین کاراته‌کای دنیا می‌شوم

خورشید قهرمانی آتوسا گلشاد‌نژاد ملی‌پوش ۲۱ ساله کاراته خیلی زود طلوع کرد. با خداحافظی رزیتا علیپور ملی‌پوش باسابقه منفی ۶۱ کیلوگرم همه نگران جای خالی‌اش بودند اما گلشادنژاد خیلی زود با طلای قهرمانی آسیا و پریمیرلیگ پاریس خودی نشان داد تا خلأ او را پر کند.

به گزارش گروه ورزشی ایران آنلاین، کاراته‌کای آینده‌دار تیم ملی، این روزها به دنبال دومین طلا در پریمیرلیگ مراکش است تا با ۲ قهرمانی در مجموع این رقابت‌ها در ۲۱ سالگی بهترین کاراته‌کای منفی ۶۱ کیلوگرم جهان شود.

وقفه‌ای که بعد از اخراج کادرفنی در اردوهایتان افتاد، به ضرر ملی‌پوشان نبود؟

ما ورزشکار هستیم و تحت هر شرایطی باید تابع تصمیمات فدراسیون باشیم. در این مدت که اردوها تعطیل بود خودم تمریناتم را پیگیری می‌کردم و طلای پریمیر لیگ فرانسه را هم با مربی شخصی خودم گرفتم.

به طلای دوم در پریمیرلیگ مراکش و عنوان بهترین کاراته‌کای جهان هم فکر می‌کنی؟

بله، بعد از مدال طلای لیگ جهانی پاریس حالا می‌خواهم در پریمیرلیگ مراکش دومین طلا را بگیرم تا برای اولین بار در تاریخ کاراته دختران گرندوینر شوم. در فینال مسابقات پریمیرلیگ فرانسه استرس زیادی داشتم چون حریف اوکراینی‌ام رنکینگ یک دنیا بود. همه قبل از فینال می‌گفتند نمی‌توانی او را شکست بدهی اما به خودم گفتم تا اینجا آمده‌ای و برو کار را تمام کن. همین هم شد و با پرروبازی روی تاتامی رفتم و حریف اوکراینی را شکست دادم. طبق قوانین فدراسیون جهانی هرکسی در ۲ پریمیرلیگ از ۴ پریمیرلیگ سال طلا بگیرد، بهترین کاراته‌کای جهان می‌شود. این روزها تمام هم و غمم طلای مراکش است تا بتوانم گرندوینر شوم و اگر این اتفاق نیفتد واقعاً ناراحت خواهم شد، همچنین به دومین طلایم در مسابقات قهرمانی آسیا فکر می‌کنم.

اوضاع تو در رنکینگ فدراسیون جهانی برای سهمیه مسابقات جهانی مصر چطور است؟

امسال سال مهمی برای کاراته است، باید رنکینگمان را ارتقا دهیم تا بتوانیم سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۵ مصر را بگیریم. قبل از مسابقات پریمیرلیگ مصر رنکینگ ۶ را داشتم اما بخاطرعدم صدور ویزا این مسابقات را از دست دادیم و رنکینگم ۲ پله نزول کرد. حالا اگر شیطنتی در کار نباشد و ویزاها بموقع برسد باید در پریمیرلیگ مراکش و مسابقات قهرمانی آسیا تلاش کنیم تا امتیازات لازم برای کسب سهمیه مسابقات جهانی را بگیریم.

روزنامه نگار:  فائزه زمانی

منبع: روزنامه ایران


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار ورزش