قادری در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

مجلس دوازدهم درگیر مسائل حاشیه‌ای نشود / لزوم تخصصی‌تر شدن کمیسیون‌ها

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

65585
مجلس دوازدهم درگیر مسائل حاشیه‌ای نشود / لزوم تخصصی‌تر شدن کمیسیون‌ها

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: گر مجلس دوازدهم درگیر مسائل حاشیه‌ای نشود و از وقت خود به بهترین نحو استفاده کند می‌تواند در این زمینه نظارت‌ها کارآمدتر عمل کند.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره چگونگی عملکرد مجلس یازدهم گفت: این مجلس توانست قوانین کلیدی همچون تامین مالی، مجوز ساختار، تسهیل مجوزهای کسب و کار، جهش دانش بنیان، جهش تولید مسکن، قانون بانک جمهوری مرکزی ایران، قانون راهبردی لغو تحریم‌ها، قانون شفافیت و غیره را به سرانجام برساند، اما اعتقاد بر این است که مجلس یازدهم می‌توانست بهتر از این‌ها عمل کند و از هماهنگی، اتحاد و انسجام بین نمایندگان بهره ببرد و وقت خود را به شکل موثرتری استفاده کند.

وی ادامه داد: اگر چه در سه سال گذشته رشد اقتصادی خوبی را شاهد بودیم اما با توجه به عقب‌ماندگی‌هایی که از دهه نود داشتیم این میزان رشد چندان چاره‌ساز نبوده و انتظار می‌رفت که مجلس یازدهم در حوزه‌های مختلف اقتصادی کارهای جدی‌تری انجام دهد.

قادری همچنین با اشاره به موضوع نظارت مجلس ادامه داد: مجلس یازدهم باید نظارتی انجام می‌داد که تنش بین مجلس و دولت ایجاد نشود و موظف بود به صورت جدی‌تری به موضوع نظارت‌ها ورود کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم چه کند تا در زمینه نظارت‌ها کارکرد بهتری داشته باشد، گفت: اگر مجلس دوازدهم درگیر مسائل حاشیه‌ای نشود و از وقت خود به بهترین نحو استفاده کند می‌تواند در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشد.

وی همچنین عنوان کرد: به نظرمی‌رسد که کار در مجلس دوازدهم کمی دشوار باشد، چرا که تنوع طیف‌ها و گروه‌ها در این دوره بیشتر است؛ به همین دلیل احتمال می‌رود که دو یا سه فراکسیون جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انسان‌های درشتی وارد مجلس دوازدهم شده‌اند، گفت: این موضوع می‌تواند باعث شود تا نمایندگان این دوره از ادوار قبل در حل مسائل و مشکلات پیگیرتر باشند.

قادری با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش‌ها و مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد مسائل و مشکلات اقتصادی است، گفت: به همین دلیل باید کارهای جدی‌تری صورت گیرد و کمیسیون‌ها باید تخصصی‌تر شوند و افرادی در هر کمیسیون قرار بگیرند که کمیسیون مربوطه سررشته دارند، این گونه می‌توان در جهت تخصصی‌تر شدن مجلس پیش رفت و بسیاری از معضلات و مشکلات را برطرف کرد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه قانونی باید در اولویت برنامه‌های مجلس دوازدهم باشد، گفت: طرح‌ها و لوایح اقتصادی زیادی مانده که فرصت بررسی آنها پیش نیامد به طور مثال در بخش آموزش، ورزش، بهداشت و درمان از ظرفیت قانون سیاست اصل 44 قانون اساسی نتواستیم به خوبی بهره‌برداری کنیم که می تواند اولویت مجلس دوازدهم باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست