پرتکرارترین سؤالات درباره امتحانات نهایی

جامعه

65659
پرتکرارترین سؤالات درباره امتحانات نهایی

وزارت آموزش و پرورش لیستی از سؤالات پرتکرار دانش‌آموزان در حوزه امتحانات نهایی منتشر کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، وزارت آموزش و پرورش لیستی از سؤالات پرتکرار دانش‌آموزان در حوزه امتحانات نهایی منتشر کرده است. سؤالاتی که بیشترین دغدغه دانش‌آموزان در زمینه سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی بوده است را در ادامه می‌خوانید:

آیا دانش‌آموز پایه دوازدهم روزانه می‌تواند برای دروس پایه دهم و یازدهم ایجاد سابقه کنند؟ بله، متناظر یا غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود می‌تواند این کار را انجام دهد.

آیا دانش‌آموز روزانه می‌تواند غیرمتناظر با رشته در حال تحصیل خود ایجاد سابقه کند؟ دانش‌آموزان پایه یازدهم که تغییر رشته داده‌اند، می‌توانند دروس پایه دهم را ایجاد سابقه کنند.
در صورتی که آزمون درس انتخابی برای ایجاد سابقه با آزمون درس اصلی تداخل داشت، چه اقدامی باید انجام داد؟ متقاضی باید در آزمون درس انتخابی در خردادماه و در آزمون درس اصلی در شهریورماه شرکت کند؛ وضعیت درس اصلی در خردادماه غیبت موجه ثبت می‌شود.
آیا دانش‌آموزان بزرگسال برای خرداد ماه می‌توانند تمام دروس یک پایه را ثبت‌نام و در آزمون آن شرکت کنند؟ بله، دانش‌آموزان شاخه نظری مدارس بزرگسال آموزش از راه دور ایثارگران و داوطلبان آزاد می‌توانند بدون نیاز به اخذ مجوز از کمیسیون خاص، تمام دروس نهایی و غیرنهایی را معادل با یک پایه تحصیلی با رعایت توالی دروس در نیم‌سال دوم انتخاب و در آزمون خرداد ماه شرکت کنند.

من دانش‌آموز پایه دوازدهم هستم، آیا باید مبلغ ۵۰ هزار تومان را پرداخت کنم؟ شایان ذکر است بر‌اساس مصوبه هیأت محترم وزیران با شماره ۱۳۵۴۰۷ ت ۶۷۸۴ ه تاریخ 1/8/1402 هزینه فرایندهای مربوط به تولید نمره کل سابقه تحصیلی مبلغ ۵۰۰ هزار ریال از داوطلب اخذ می‌شود صرفاً هم از داوطلبان آزمون سراسری اخذ خواهد شد.
فردی که در آزمون نهایی غیبت داشته است، آیا می‌تواند مجدداً در نوبت بعدی در آزمون شرکت کند؟ ثبت‌نام مجدد از متقاضیان ایجاد سابقه و ترمیم نمره که درسی را انتخاب کرده‌اند، اما در آزمون آن شرکت نکرده‌اند (غیبت موجه یا غیرموجه) بلامانع است.
سوابق تحصیلی چه سال و نوبت‌هایی به‌عنوان سابقه تحصیل درنظر گرفته می‌شود؟ (۱) در نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ از سال ۱۴۰۲ و پس از آن صرفاً نتایج آزمون نهایی نوبت خرداد ماه به عنوان سابقه تحصیلی درنظر گرفته می‌شود. در این سال‌ها نتایج آزمون‌های نهایی نوبت‌های شهریور و دی به عنوان سابقه تحصیلی لحاظ نمی‌شود. (۲) در نظام آموزشی سالی واحدی نتایج آزمون‌های نهایی دیپلم اخذ شده بعد از نوبت خرداد ماه سال ۱۳۸۴ به عنوان سابقه تحصیل در نظر گرفته می‌شوند.

چه کسانی باید تأیید سوابق تحصیلی انجام دهند؟ تمام کسانی که قصد شرکت در کنکور سراسری خرداد ۱۴۰۳ را دارند باید برای تأیید سوابق وارد سامانه My.sanjesh.org شوند.

منبع: روزنامه ایران


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه